- citypr.ir - https://www.citypr.ir -

برگزاری جلسات هفتگی حلقه صالحین بسیج در شهرداری منطقه ۳ مشهد

همزمان با گرامیداشت روزهای هشت سال دفاع مقدس؛
منطقه سه شهرداری مشهد برگزار کننده هشتمین نشست حلقه صالحین پایگاه بسیج شهید یوسفیان همزمان با ایام هفته دفاع مقدس بود که مباحثی از قبیل دفاع از ارزشهای دینی، ظهور امام عصر(عج)، انقلاب فرهنگی، اهمیت نماز و بررسی دستاوردهای ۸سال جتگ تحمیلی در حوزه خودباوری از مهمترین موارد مطرح شده در آن بود.

به گزارش روابط عمومی منطقه سه شهرداری مشهد، هشتمین نشست حلقه های شجره طیبه صالحین پایگاه مقاومت بسیج شهید یوسفیان شهرداری همزمان با سالروز آغاز جنگ تحمیلی عراق علیه ایران و با هدف واشکافی و هم اندیشی درخصوص مسائل روز و حوزه های فکری و یادآوری روزهای دفاع مقدس در نمازخانه این منطقه برگزار شد.
در این نشست که با حضور یوسف زاده شهردار منطقه، سرهنگ امینی مسئول سابق سیاسی سپاه پاسداران و از رزمندگان دوره هشت سال دفاع مقدس با اشاره به معرفت افزایی و بالا بردن اطلاعات دینی بر دفاع از ارزشهای دین مبین اسلام اشاره نمود و با ذکر شاهد مثال هایی از دوران دفاع مقدس و دستاوردهای تحریم و جنگ در جمهوری اسلامی ایران بر ضرورت اتکاء واتکال به عزم داخلی و توانمندی های بومی تاکید نمود.
حلقه صالحین به دنبال فرمایش مقام معظم رهبری درخصوص شکوفائی هر چه بیشتر شجره طیبه بسیج در پایگاههای مقاومت شکل گرفت تا افکار سنجی و طرح مسائل روز و بحث و تبادل نظر پیرامون آنها انجام شود و موجبات رشد و ارتقاء سطح بینش و آگاهی بسیجیان فراهم شود. از این رو جلسات حلقه های صالحین جلسات تربیتی است و نظام فکری آن نیز صرفاً تربیتی بوده که هدف آن ارائه یک مدل تربیتی جامع از انسان نمونه می باشد. انسانی نمونه، که دارای ویژگی هایی منحصر به فرد در ابعاد اخلاقی، فضیلت، ایمان و پرستش و بندگی خدا، آگاهی های عمیق در سطوح گوناگون و از جمله آگاهی های سیاسی، اجتماعی و مهارت افزایی و شخصیتی دارد که می تواند جایگاه خود را بشناسد.
شایان ذکر است هم پوشانی و هماهنگی برنامه های بسیج با ستاد صیانت از حقوق شهروندی و شورای امر به معروف و نهی از منکر منطقه سه فرصتی مغتنم است تا برنامه های فرهنگی جانبی برای کارکنان این منطقه به صورت منسجم و هدفمند برگزار گردد واز این روست که جلسات حلقه صالحین روزهای پنجشنبه هرهفته و پس از قرائت زیارت عاشورا و با تاکید بر پاسخگویی به نیازهای بصیرتی مورد توجه در حلقه صالحین در ابعاد اندیشه سیاسی، ولایت فقیه، تاریخ سیاسی، ریشه های انقلاب اسلامی و جریان شناسی برگزار می گردد و در نهایت به صورت تحلیلی نسبت به مسائل روزمره مورد بحث و تبادل نظر قرار می گیرد.