شهردار اراک:

در سنوات گذشته توجه به سرمایه‌گذاری در شهرداری اراک مغفول واقع شده است...

تاریخ انتشار: 29 سپتامبر 2014 - اخبار
پایگاه خبری روابط عمومی شهرداری ها -

در راستای برگزاری اولین همایش سرمایه گذاری شهرداری کلانشهر اراک، بعدازظهر شنبه ۵ مهرماه جلسه ای با حضور آبایی نائب رئیس شورای اسلامی، فقیهی، آجرلو، شریفی، علی مرادی اعضای شورای اسلامی، شهردار اراک، شعبانی معاون اداری مالی، اخوان معاون برنامه ریزی شهرداری اراک و عضو هیات اجرایی همایش، نوری مشاور عالی شهردار و دبیر اجرایی همایش، بوالحسنی مدیر اداره روابط عمومی و امور بین الملل شهرداری و مسوول روابط عمومی همایش، دکتر کرامتی و دکتر حاجی اساتید دانشگاه اراک و دبیران هیات علمی همایش، با محوریت بررسی سازو کار اجرایی همایش سرمایه گذاری شهرداری، در محل سالن جلسات شهرداری تشکیل شد.
مهندس محمد ابراهیم عباسی شهردار اراک، ضمن گرامیداشت هفته دفاع مقدس و اشاره به مقاومت ملت غیور ایران طی ۸ سال دفاع مقدس و مقابله با کفر و استکبار، عنوان کرد: پس از بررسی های به عمل آمده، مقرر شد در مسیر بهبود شهر از پتانسیل‌ها و سرمایه‌های خرد و کلان استان و شهروندانی که تمایل به همکاری دارند استفاده نماییم.
وی ادامه داد: استان مرکزی خطه ای عالم خیز و با قابلیت پرورش مشاهیر و متفکران بسیاری است ولی متاسفانه در بهبود سبک زندگی ضعیف عمل کرده است و امکان استفاده از مهارت و علم این بزرگان در شهر اراک مقدور نیست به همین علت در صدد بررسی موضوع برآمدیم.
مهندس عباسی افزود: متاسفانه در سنوات گذشته توجه به سرمایه‌گذاری در شهرداری اراک مغفول واقع شده که امروزه در راستای رفع این مشکل شورای سرمایه‌گذاری به صورت موقت راه‌اندازی شده است .به همین منظور مقرر شد طی برگزاری همایش با کسب ایده صاحب نظران دلایل این مسئله بررسی گردد.
مهندس محمدابراهیم عباسی، عنوان کرد: متاسفانه با رکود اقتصادی و کاهش عملکرد صنایع، منابع درآمد پایدار شهرداری با موانعی روبرو شده است که برون رفت از این مشکل نیاز به زمان، بررسی علمی و برنامه‌ریزی با تکیه بر سرمایه پایدار دارد.
مهندس محمدابراهیم عباسی شهردار اراک، تصریح نمود: این همایش با محوریت چهار موضوع بازار سرمایه، مقایسه بازده در سرمایه گذاری¬های مختلف شهری، ریسک وامنیت سرمایه گذاری شهری، مزیت های نسبی و رقابتی سرمایه گذاری شهری کارآفرینی و بهره وری در انواع سرمایه گذاری است.
شهردار اراک، خاطرنشان ساخت: بررسی موانع موجود در سرمایه گذاری پروژه های شهری، امکان سنجی ورود بخش خصوصی و تغییر رویکرد مدیریت شهری نسبت به سرمایه گذاری به این معنی که بینش و نگرش مدیران شهری تغییر یابد همچنین می بایست راهکارهایی اتخاذ گردد که پروژه ها در مدت زمان کم تری به بهره برداری رسد.
شهردار اراک اظهار داشت: امید است در ۲۹ مهر ماه سال جاری، روز برگزاری همایش سرمایه گذاری شهرداری، با ارائه مقالات ارسال شده و کلیه مباحث حضوری و شفاهی و با ایجاد بارش فکری و دریافت اطلاعات در نهایت نتیجه مطلوبی را اخذ نماییم و تغییر رویکرد را در شهر اراک شاهد باشیم . اولویت همایش استفاده از مقالات استان مرکزی و بومی بوده است اما خوشبختانه از خارج استان هم استقبال چشمگیری شده است.
مسعود آبایی نائب رئیس شورای اسلامی و عضو هیات اجرایی همایش سرمایه گذاری شهرداری اراک، ضمن تقدیر از شهرداری در ارتباط با برگزاری همایش، عنوان نمود: استفاده از پتانسیل دانشگاه و مراکز علمی در مباحث شهری بسیار گره گشاست که برنامه ریزی مناسب برای رسیدن به این هدف از ملزومات اجرایی تئوری های ارائه شده است.
غلامرضا نوری مشاور عالی شهردار و دبیر اجرایی همایش سرمایه گذاری شهرداری اراک، گفت: مبحث سرمایه گذاری از ابتدای تشکیل شورای دوره چهارم مطرح بوده که در نهایت مقرر شده با اجرای فراخوان عمومی و کسب نقطه نظرات علمی و دانشگاهی به صورت هدفمند راهکارهایی جهت جذب سرمایه گذار و بهبود شرایط ایجاد گردد.
دکتر محمد علی مرادی عضو شورای اسلامی شهر و عضو هیات علمی همایش سرمایه گذاری شهرداری اراک، ضمن اشاره به ضرورت واهمیت ایجاد درآمد پایدار برای شهرداری اظهار داشت: اراک شهری صنعتی و دانشجویی است که می بایست به نیازهای این دو قشر توجه ویژه صورت گیرد لذا نیاز به مجتمع تفریحی مدرن و متناسب با ذائقه شهروندان بسیار احساس می شود.
دکتر علیرضا فقیهی عضو شورای اسلامی شهر و عضو هیات علمی همایش سرمایه گذاری شهرداری اراک، ضمن اشاره به مدیریت نحوه برگزاری همایش، عنوان کرد: امید است با برنامه ریزی مناسب و تقسیم کار درست، از مدت زمان همایش بیشترین استفاده کسب گردد همچنین برگزاری کارگاه تخصصی در ارتقا کیفیت همایش بسیار موثر خواهد بود.
محمد شریفی عضو شورای اسلامی و عضو هیات اجرایی همایش سرمایه گذاری شهرداری اراک، ضمن تاکید بر کیفیت محتوا و نحوه برگزاری همایش گفت: ممکن است نقاط ضعفی هم وجود داشته باشد اما به طور کلی می بایست برنامه ها به گونه ای تنظیم گردد تا نتیجه مورد نظر کسب گردد.
غلامعباس آجرلو سخنگو شورای اسلامی و عضو هیات اجرایی همایش سرمایه گذاری شهرداری اراک، اذعان داشت:.سرمایه گذار آهوی گریز پا است و تنها هنگامی اقدام به سرمایه گذاری می کند که امنیت اقتصادی وجود داشته باشد و با توجه به جلساتی که با صاحبان صنایع استان برگزار شده است آن ها خواهان همکاری با شهرداری و بهبود فضای شهری می باشند.

چاپ چاپ