تاریخ انتشار: 29 سپتامبر 2014 - اخبار

همایش گرامیداشت استاد علیرضا مقامی در فرهنگسرای شهر

پایگاه خبری روابط عمومی شهرداری ها -

همایش گرامیداشت یاد و خاطره استاد فقید علیرضا مقامی در فرهنگسرای شهر برگزار شد.
عصر جمعه ۴ مهرماه با حضور جمعی از پیشکسوتان و اساتید برجسته عرصه ادبیات استان مراسمی با عنوان گرامیداشت یاد استاد علیرضا مقامی در فرهنگسرای شهر برگزار گردید. در این مراسم برخی از اساتید ادبیات دانشگاه ها و فعالان انجمن های ادبی شهر و چند تن از دانشجویان دکتر مقامی درباره وی، آثار و خاطرات با استاد سخن گفتند.
دکتر علیرضا مقامی، شاعر و استاد ادبیات اهل کاشان که عمری را در فرهنگ و ادبیات این مرز و بوم در شهر اراک سپری کرد در واپسین روزهای اسفند ماه سال ۹۲ در جدال با بیماری سرطان دار فانی را وداع گفت. وی در طول فعالیت خود صدها دانشجو و فارغ التحصیل رشته ادبیات را پرورش داد تا این افراد چراغ نوشته های ادبی و فرهنگی این سرزمین را روشن نگه دارند.
“سحر حلال اهلی شیرازی”داستان منظوم، “جمود صورت و معنی در شعر شاعران”، “عاشورا در شعر شاعران”، “التصوف و العرفان” مقاله ای کوتاه به عربی، “نظام نظم فارسی” خطابه ای تحت عنوان آثار مثبت و منفی ترجمه به زبان فارسی”، “تحقیق در زندگی و آثار شیخ شهاب الدین سهروردی”، “تحلیل داستان خسرو و شیرین نظامی از منظر قصه نویسی معاصر” از جمله مقالات استاد است که در نشریات به چاپ رسیده است.
ترجمه ذیل مدخل “حماسه” از دایره المعارف اسلام، “مصطلحات و تعریفات عرفا براساس متون عرفانی فارسی”، “تاریخ ادب فارسی از آغاز تا امروز”، “عروض و قافیه”، “در اقلیم قلم”، “ویرایش دیوان تراب کاشانی”، رساله ” صور خیال در شعر صائب تبریزی”، “نقد شهر معاصر بر اساس اسالیب سنتی ادب فارسی”، “مجموعه ای از اشعار”، ویرایش کتاب ” مخزن الدر” و فرهنگ فارسی- عربی که ناتمام ماند نیز از دیگر آثار قلمی مقامی است که در کارنامه زندگی او به ثبت ابدی رسیده است.

چاپ چاپ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.