شهردار اصفهان تاكيد كرد:

ترویج سبک زندگی شهدا در جامعه/ باید شناخت مردم از شهدا گسترش و تعمیق یابد...

تاریخ انتشار: 29 سپتامبر 2014 - اخبار
پایگاه خبری روابط عمومی شهرداری ها -

شهردار اصفهان تاکید کرد: شهدا نباید فقط به یک بزرگداشت و حمد و سوره برای زیارت قبورشان محدود شوند و بعد از این بزرگداشت ها اثری از آنها نماند، باید سبک زندگی آنها که ترویج کننده ایثار، شهادت و از خود گذشتگی است نیز در جامعه گسترش یابد.
به گزارش اداره ارتباطات رسانه ای روابط عمومی شهرداری اصفهان، دکتر سید مرتضی سقاییان ن‍ژاد با تاکید بر این مطلب گفت: بزرگداشت شهدا به خصوص زمانی که در دهه چهارم انقلاب اسلامی از آن صحبت می کنیم باید مقداری با دهه های گذشته متفاوت باشد و باید کارهای کلیشه ی را کنار بگذاریم.
وی ادامه داد:دهه چهارم پیشرفت و عدالت است. در دهه اول ما دفاع مقدس را داشتیم دهه دوم و سوم بحث امور فرهنگی و جنگ فرهنگی بود و این دهه، دهه پیشرفت و عدالت است، لذا به خصوص در این ایامی که کشورمان در تحریم منسجم کشورهای غربی قرار دارد باید فرهنگ ایثار و شهادت به جد مورد بررسی قرار گیرد.
شهردار اصفهان تاکید کرد: همان طور که مقام معظم رهبری هم اشاره کرده اند، در جنبه های سخت افزاری پیشرفت کار خوبی صورت گرفته اما در بحث های نرم افزاری کارهای کمتری صورت گرفته که تحت عنوان سبک زندگی از طرف معظم رهبری مطرح شده است، لذا هر جا که بزرگداشتی برای شهدا برگزار می شود باید این سبک زندگی زندگی را در نظر بگیرد.
وی اضافه کرد: یکی از مباحثی که امروز در حوزه سبک زندگی مطرح می شود این است که افراد باید به فطرت توجه کنند و جنگ امام حسین (ع) نیز جنگ فطرت بود با طبیعت ، طبیعت به عنوان یزدیان و فطرت به معنای امام حسین (ع) که نمونه بارز انسانیت و انسان کامل را به نمایش می گذارند.
دکتر سقاییان نژاد با معرفی شهدا به عنوان یک سرمایه اجتماعی افزود: باید شناخت مردم از شهدا گسترش و تعمیق یابد و لازم است مردم را با مسایل زندگی و سبک زندگی شهدا درگیر کنیم تا بتواند یک ارتباط منطقی بین شهدا و جامعه ایجاد کند . شهدا نباید فقط به یک بزرگداشت و حمد و سوره برای زیارت قبورشان محدود شوند؛ این سبک زندگی هم که مقام معظم رهبری مطرح فرموده اند گوشه ای از همین نحوه زندگی شهداست، سبک ایثار، مقاومت و از خود گذشتگی برای رسیدن به وحدت که اقتصاد مقاومتی هم منشعب از همین موضوع است.
وی افزود: هرماه شاید در هر منطقه ای این تقاضاهست که بزرگداشتی برای شهدا برگزار شود و خوب است اما باید کاری صورت پذیرد تا اثرات این کار ماندگار شود.

چاپ چاپ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.