تاریخ انتشار: 29 سپتامبر 2014 - اخبار, اخبار شهرداری ها

به مناسبت روز آتش‌نشانی و ایمنی برگزار شد؛ رژه خودروهای آتش‌نشانی در شهر کرمان...

پایگاه خبری روابط عمومی شهرداری ها -

سرویس خبر : اداره ی روابط عمومی و اموربین الملل شهرداری کرمان

به مناسبت روز آتش‌نشانی و ایمنی، رژه خودروهای آتش‌نشانی در شهر کرمان برگزار شد.
مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری کرمان صبح امروز، پیش از رژه ناوگان آتش‌نشانی کرمان گفت: با افتتاح ۳ ایستگاه دیگر و افزایش ایستگاه‌های آتش‌نشانی شهر کرمان به ۱۰ ایستگاه، به نرم جهانی می‌رسیم.
حسین مؤمنی، هدف از رژه‌ نیروهای آتش‌نشانی در روز آتش‌نشانی و ایمنی را آشنایی بیش‌تر مردم با این روز و گرامی‌داشت روز آتش‌نشانی بیان کرد و گفت: این رژه از ایستگاه مرکزی آتش‌نشانی در بولوار آزادگان آغاز می‌شود و پس از عبور از میدان آزادی تا گلزار شهدا ادامه پیدا می‌کند.
وی افزود: تعداد ۱۵ دستگاه ماشین سنگین، تعدادی ماشین سبک و موتورسیکلت گشت در این رژه شرکت می‌کنند.
مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی کرمان با اشاره به این‌که طبق استاندارد بین‌المللی آتش‌نشانی، باید به ازای هر ۵۰ هزار نفر، یک ایستگاه آتش‌نشانی در شهر وجود داشته باشد، تعداد ایستگاه‌های فعلی شهر کرمان را ۷ ایستگاه اعلام کرد و گفت: با توجه به جمعیت ۷۰۰ هزار نفری شهر کرمان و با افتتاح ۳ ایستگاه که در حال ساخت هستند، تعداد ایستگاه‌های شهر کرمان به ۱۰ ایستگاه و به نرم جهانی می‌رسد.
مؤمنی با اشاره به این‌که به ازای هر ۲۵۰۰ نفر باید یک نیروی آتش‌نشان داشته باشیم، گفت: در مقایسه با این استاندارد جهانی، ما در حال حاضر تعداد ۱۰۰ نیرو کم داریم که در صورت افتتاح ۳ ایستگاه جدید و تأمین نیرو برای آن‌ها، ظرفیت نیروهای آتش‌نشانی کرمان نیز به میزان استاندارد خواهد رسید.
وی، استاندارد جهانی زمان رسیدن به محل حادثه را سه دقیقه بیان کرد و افزود: در حال حاضر حداکثر زمان رسیدن نیروهای ما به محل حادثه بین چهار تا شش دقیقه است که با افزایش تعداد ایستگاه‌ها، فاصله‌ی همه‌ی مناطق شهر به نزدیک‌ترین ایستگاه آتش‌نشانی، کم‌تر شده و به سه دقیقه‌ی استاندارد جهانی می‌رسد.
مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی کرمان با اشاره به برنامه‌ی این سازمان برای رسیدن به برخی استانداردهای جهانی تا پایان سال ۹۴، گفت: ما اقدامات مربوط به ساخت ایستگاه‌ها را انجام داده‌ایم، اما با کمبود اعتبارات مواجه هستیم که امیدواریم با هم‌کاری شهرداری و شورای شهر، اعتبارات لازم برای افتتاح پروژه‌های نیمه‌تمام که نزدیک به ۳ میلیارد تومان است تأمین شود.
مؤمنی، تعداد نیروهای داوطلب این سازمان در شهر کرمان را ۲۳۰۰ نفر اعلام کرد و گفت: باید به ازای هر ۴ هزار نفر، یک آتش‌نشان داوطلب داشته باشیم؛ اما باتوجه به این‌که ما بودجه و قانون خاصی برای حمایت و تأمین نیروهای داوطلب خود نداریم، فقط این نیروها را آموزش می‌دهیم و آماده نگه می‌داریم تا در مواقع نیاز و بحران‌هایی مثل زلزله‌ از آن‌ها استفاده کنیم.
وی، تعداد نیروهای زن آتش‌نشانی شهر کرمان را ۳ نفر بیان کرد و گفت: این خانم‌ها به‌طور کامل در یک شیفت حضور دارند و عملیات‌های خوبی انجام می‌دهند؛ ضمن این‌که به حضور آن‌ها در برخی عملیات‌ها واقعأ نیاز داریم.
مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی کرمان، از مردم خواست نکات ایمنی را همواره رعایت کنند و افزود: همیشه پیش‌گیری بهتر است و هرجا مردم نیاز به مشاوره داشته باشند، ‌نیروها و کارشناسان ما در واحدهای پیش‌گیری آماده‌ی خدمت‌رسانی و آموزش هستند.
مؤمنی هم‌چنین با بیان این‌که ماشینی که آژیرزنان از خیابان عبور می‌کند، حتمأ برای حادثه‌ای اعزام شده است، از مردم تقاضا کرد مسیر را برای ماشین‌های آتش‌نشانی باز کنند تا از به خطر افتادن جان شهروندان جلوگیری شود.

چاپ چاپ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.