- citypr.ir - https://www.citypr.ir -

علما و ائمه ی محترم جماعات مساجد نقش موثری در تشویق مردم جهت مشارکت در امور دارند

در آموزه های دینی تاکید ویژه ای روی نظافت شده است و ما از شهروندان انتظار داریم تا در این خصوص همکاری و مشارکت بیشتری را به عمل آورند چرا که عدم مشارکت مردم مشکلات را افزایش خواهد داد .
یه گزارش اداره روابط عمومی و امور بین الملل ؛ رئیس کمیسیون حقوقی شورای شهر زاهدان ضمن تبریک ایام عید سعید قربان و فرا رسیدن هفته ی نیروی انتظامی گفت : امیدواریم تمام اعمال و عبادات شهروندان عزیز در این ایام مورد قبول حضرت حق واقع شده باشد همچنین آرزو داریم تمام عزیزان ما در نیروی انتظامی همواره در انجام وظایفشان موفق و پیروز باشند چرا که امنیت جامعه ی ما مرهون تلاشهای شبانه روزی این بزرگواران است .
امین ا… نقشبندی با اشاره به ایام عید سعید قربان و انجام سنت حسنه ی قربانی کردن در استان گفت : با توجه به اینکه قربانی کردن در استان سیستان و بلوچستان و شهر زاهدان به صورت بسیار گسترده ای انجام می شود و از طرفی دین مبین اسلام تاکید ویژه ای بر امر نظافت دارد لذا می طلبد که شهروندان عزیز در امر تنظیف شهر مشارکت خوبی با همکارانمان در شهرداری داشته باشند .
وی افزود : از ائمه ی جماعات مساجد مختلف تقاضا داریم تا در خصوص آگاه نمودن مردم نسبت به وظایف دینی و شرعی و سایر امور اجتماعی تلاش کنند و در واقع مردم را در انجام امور تشویق به مشارکت نمایند .
نقشبندی در ادامه با تاکید بر فرهنگ سازی در امور مختلف گفت : با توجه به وجود دو فرهنگسرا در نقاط حاشیه ای شهر متاسفانه تا کنون استفاده ی بهینه از این دو مکان نشده لذا ما در نظر داریم تا با استفاده از پتانسیلهای موجود بتوانیم آنها را فعال نمائیم .
وی بیان داشت : با توجه به برنامه ریزی های صورت گرفته در نظر داریم تا از وجود شورایاران در راستای پررنگ کردن مشارکت مردم در امور استفاده کنیم ، همچنین موضوع همکاری با کتابخانه ها جهت تجهیز این دو فرهنگ سرا به کتب مورد نیاز و انجام آموزشهای تخصصی برای دانش آموزان ، اجرای برنامه های موسیقی در پایان هر هفته و آموزشهای مختلف شهروندی و سایرموارد فرهنگی دیگر را جهت پویا کردن هر چه بیشتر این دو مکان فرهنگی در دستور کار قرار داده ایم .