تاریخ انتشار: 15 اکتبر 2014 - اخبار

ساماندهی مشاغل مزاحم احقاق حقوق شهروندی است

پایگاه خبری روابط عمومی شهرداری ها -

در راستای جلوگیری از آلودگی های صوتی و زیست محیطی؛
یکی از مهمترین وظایف شهرداری جلوگیری از ایجاد و تاسیس مشاغلی است که به نحو از انحاء موجب بروز مزاحمت برای شهروندان می‌شود.
به گزارش روابط عمومی شهرداری منطقه سه، علی یوسف زاده با بیان مطلب فوق گفت: در راستای حمایت از حقوق شهروندان، حفظ آرامش ساکنین محل و جلوگیری از ادامه فعالیت های مشاغل مزاحم از ابتدای سال جاری تا کنون، با استناد به بند ۲۰ ماده ۵۵ قانون شهرداری ها، حوزه خدمات شهری شهرداری این منطقه نسبت به بازدید ۳۵۷۳ مورد از واحدهای صنفی سطح منطقه اقدام نموده است.
شهردار منطقه سه ادامه داد: در شش ماه آغازین سال جاری، ۱۱۱ مورد بررسی شکوائیه شهروندان پیرامون مزاحمت های شغلی واحدهای صنفی به عمل آمده است و برای ۲۵۸ واحد صنفی مزاحم و مخل نظم اجتماعی نیز پرونده تشکیل شده است و برخوردهای قانونی مناسب به عمل آمده است.
وی ادامه داد: این مشاغل عمدتاً شامل مکانیکی، تعمیرگاه وسایل نقلیه، مبلمان سازی، انبارهای ضایعات، نان خشک و آهن آلات است و ۱۰۵ مورد از واحدهای صنفی مزاحم و آلاینده از این دست نیز طبق دستور قانونی پلمب گردیده است.
وی همچنین بیان کرد: از این میان پلمب ۱۹ مورد مربوط به انبارهای ضایعات بوده است که علاوه بر مزاحمت های معمول، آلودگی های بهداشتی محیط را نیز به همراه دارند.
وی در خصوص میزان جرایم قانونی تعیین شده برای این مشاغل نیز تصریح کرد: برمبنای اختیارات قانونی جهت اخذ بهای ۱۶۰میلیون ریالی نیز اقدامات انجام پذیرفته این میزان عوارض شغلی در محدوده منطقه سه جمع آوری شده است.
شهردار منطقه سه در پایان با بیان این مطلب که اقدامات کمیسیون بند ۲۰ در راستای راستای احقاق حقوق شهروندان و رفع شکایات مردمی و جمع آوری مشاغل مزاحم از سطح منطقه بوده است خاطرنشان ساخت: شهرداری در تلاش است تا با سامان‌دهی مشاغل مزاحم علاوه بر جلب رضایتمندی شهروندان زیبایی بصری شهر را نیز تامین کند که این مهم برنامه‌ریزی ویژه و بلند مدتی را می‌طلبد.

چاپ چاپ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.