توسعه متوازن شهری با جلب مشارکت های عمومی و جذب سرمایه گذار
شهردار اراک ;

توسعه متوازن شهری با جلب مشارکت های عمومی و جذب سرمایه گذار...

تاریخ انتشار: 20 اکتبر 2014 - اخبار, اخبار شهرداری ها, اختصاصی
پایگاه خبری روابط عمومی شهرداری ها -

طی برگزاری نشست مطبوعاتی شهردار اراک با اصحاب رسانه مطرح شد:
نشست مطبوعاتی شهرداری اراک بعدازظهر شنبه ۲۶ مهر ماه، با محوریت تشریح برنامه های همایش سرمایه گذاری شهرداری، با حضور نائب رئیس شورا، شهردار، مشاور عالی و مدیر اداره روابط عمومی و امور بین الملل شهرداری اراک به همراه جمعی از اصحاب رسانه برگزار شد.
در ابتدای جلسه شهریار بوالحسنی مدیر اداره روابط عمومی و امور بین الملل شهرداری اراک، ضمن عرض خیرمقدم به حاضرین مهم ترین رسالت اصحاب رسانه را اطلاع رسانی و ارتقاء سطح فرهنگ عمومی عنوان کرد و گفت: اولین نشست مطبوعاتی پیرامون اولین همایش سرمایه گذاری شهرداری تشکیل شده که این مهم به همت شورای اسلامی و شهرداری اراک کلید خورده است و امیدوار هستیم با همکاری اصحاب رسانه با موفقیت به ثمر نشیند.
مهندس محمدابراهیم عباسی شهردار اراک، اظهار داشت: از ابتدای شورای اسلامی دوره چهارم عدم وجود واحد یا سازمان سرمایه گذاری در مجموعه شهرداری بسیار مشهود بود چرا که به طور اختصاصی متولی این امر وجود ندارد، بر این اساس و با موافقت سازمانهای ذیربط؛ اقدامات قانونی جهت ایجاد واحد سرمایه گذاری در شهرداری اراک در حال پیگیری می باشد.
وی ادامه داد: با هدف شناسایی سرمایه گذارانی که تمایل به همکاری دارند و آسیب شناسی معضلاتی که بر سر راه آنها وجود دارد اقدام به برگزاری اولین همایش سرمایه گذاری شده است.
مهندس عباسی، افزود: شهرداری‌های کشور اتکای برنامه های اقتصادی خود را بر پایه عوارض و درآمدهای شهری بنا نکرده اند، بلکه با جلب مشارکتهای عمومی سرمایه گذاران داخلی و خارجی به دنبال توسعه متوازن شهری هستند.
وی افزود: امیدوار هستیم با آغاز این مسیر در نهایت بتوانیم مبحثی را که سابق بر این ابتر باقی مانده است را به صورت مدون و مستمر با بهره مندی از تئوری های علمی دانشگاهی به سرانجام رسانیم.
شهردار اراک اضافه کرد: نخستین همایش استانی بررسی فرصت های سرمایه گذاری کلانشهر اراک روز سه شنبه هفته جاری (۲۹ مهرماه) در سالن همایش فرهنگسرای شهرداری اراک با هدف جلب مشارکت‌های عمومی سرمایه گذاران گشایش می یابد.
مسعود آبایی نائب رئیس شورای اسلامی و عضو هیات اجرایی همایش سرمایه گذاری شهرداری اراک، با اشاره به این مهم که توسعه پایدار کلانشهر اراک تنها با درآمدهای روزانه صورت نمی‌پذیرد اظهار داشت: متناسب با کلانشهر شدن اراک و تحقق آرمان های مدیریت شهری مبحث سرمایه گذاری می بایست به صورت مدون و برنامه ریزی شده به همراه دیدگاه علمی موجبات توسعه شهر را فراهم نماید.
غلامرضا نوری مشاور عالی شهرداری و دبیر اجرایی همایش سرمایه گذاری شهرداری، عنوان نمود: تاکنون ۳۷ مقاله مختلف با موضوعات مدیریت ساختار شهری و مدل های جذب سرمایه گذاری به دبیرخانه این همایش ارسال و ۱۹ مقاله نیز توسط هیات داوران این همایش انتخاب شده است که با نظر هیات داوران بخش علمی همایش، که از اساتید دانشگاهی هستند، سه مقاله به عنوان مقالات برتر انتخاب و معرفی خواهد شد.
وی ادامه داد: از جمله مهم ترین پروژه های در دستور کار قرار گرفته، پروژه ۹۰ هکتاری مشاغل مزاحم است که در راستای انتقال مشاغل آلاینده به سایت های تعبیه شده در حاشیه شهر می باشد وکمک شایانی به رفع آلودگی های زیست محیطی خواهد نمود همچنین پروژه تجاری رفاهی الماس غرب در میدان انقلاب و دیگر پروژه ها که در روز برگزاری همایش تشریح خواهد شد و تمامی افرادی که با این موضوع مرتبط هستند دعوت شده اند.

چاپ چاپ