تشکیل کمیسیون نظارت بر اصناف کرمان
تاریخ انتشار: 20 اکتبر 2014 - اخبار

تشکیل کمیسیون نظارت بر اصناف کرمان

پایگاه خبری روابط عمومی شهرداری ها -

به گزارش روابط عمومی سازمان صنعت ، معدن و تجارت استان کرمان ؛ جلسه کمیسیون نظارت بر اصناف کرمان روز یکشنبه مورخ ۲۷ مهرماه در محل سازمان صنعت معدن و تجارت استان و به ریاست آقای مهندس سلطانی زاده رئیس کمیسیون نظارت بر اصناف استان و رئیس سازمان صنعت ، معدن و تجارت استان کرمان تشکیل گردید.
در ابتدای این جلسه آقای سینا خسروی رئیس اداره امور اصناف و تشکلها به عنوان دبیر جدید کمیسیون نظارت معرفی و از خدمات آقای غلامعباس عرب پور تجلیل به عمل آمد.
آقای زریسفی معاون بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صنعت ، معدن و تجارت اعلام کرد جلسه کمیسیون نظارت معمولا به مسائل و مشکلات حوزه اصناف با دید تخصصی نگاه می کند، با توجه به تشکیل اتاق های اصناف در سراسر کشور موضوع اصلاح ساختار سازمانی و تدوین چارت مدون و مشخص برای اتاق مطرح و مورد تاکید قرار گرفت.
وی گفت : با توجه به مشکلات عدیده در خصوص نمایندگی های فروش خودرو برای اخذ جواز کسب، در این جلسه مقرر گردید از تاریخ ۲۷/۷/۹۳ تمامی نمایندگی های مجاز فروش خودرو جواز کسب خود را از اتحادیه صنف مکانیک دریافت دارند . ضمناً به استناد مصوبه کمیسیون نظارت، آموزشگاههای تعلیم رانندگی نیز بعنوان یک واحد صنفی موظف به اخذ جواز کسب و رعایت قوانین نظام صنفی می باشند و بایستی جهت اخذ جواز کسب به اتحادیه مربوطه مراجعه نمایند.
آقای زریسفی اظهار داشت بر اساس ماده ۵۱ قانون نظام صنفی نرخگذاری کلیه کالا و خدمات اعم از صنفی و غیر صنفی برعهده کمیسیون نظارت می باشد در ادامه جلسه نرخ سود خرده فروشی برای طلافروشان حداکثر ۷ درصد تعیین و اعلام گردید .
همچنین نرخ جدید اتحادیه های عکاسان، آلمینیوم ساز و آرایشگران زنانه مورد تصویب قرار گرفت. ضمنا با توجه به رقابت حاکم بر رستوران ها، تالارها و واحدهای عرضه کننده اغذیه و ساندویچ، نرخ ایشان تا پایان سال به صورت رقابتی اعلام و از همشهریان درخواست گردید که در صورت بروز هرگونه تخلف شهروندان محترم می توانند با تلفن ۱۲۴ تماس حاصل نمایند. ضمنا نظارت کامل بر واحدهای فوق در دستور کار بازرسی سازمان صنعت معدن و تجارت و بازرسی اصناف قرار گرفت.

علیرضا ابوالحسنی
مسئول روابط عمومی سازمان صنعت ، معدن و تجارت 

چاپ چاپ