- citypr.ir - https://www.citypr.ir -

روزشمار هفته پدافند غیر عامل

به نقل از روابط عمومی استانداری مازندران/بر اساس این گزارش هفته پدافند غیرعامل که از روز شنبه سوم آبانماه آغاز و تا جمعه نهم آبانماه ادامه دارد، امسال با شعار “پدافند غیر عامل، مصونیت بخشی با عزم ملی و مدیریت جهادی” برگزار می شود.
اولین روز هفته پدافند غیرعامل با عنوان تولید و ترویج علم پدافند غیرعامل نامگذاری شده است که محور اساسی اقدام در آن، منابع انسانی، آموزش، پژوهش، تولید علم، تبلیغ و تکرار و فرهنگ سازی می باشد.
چهارم آبانماه روز دوم هفته پدافند غیرعامل که با عنوان سلامت انسان و محیط زیست، محور پایداری ملی و پدافند غیرعامل نامگذاری شده است؛ فرهنگ سازی، بهداشت، آمادگی مصون سازی را دنبال می کند.
سومین روز از هفته پدافند غیرعامل نام استاندارد سازی، مقاوم سازی، خوداتکایی و پدافند غیرعامل را بر خود گرفته تا موضوع نظامات فنی، استانداردها، آیین نامه ها، الگوی طرح و منابع انسانی و خوداتکایی را تجلی و پیگیری نماید.
ششم آبانماه، چهارمین روز از هفته پدافند غیرعامل با عنوان گفتمان سازی و نهادینه سازی و پدافند غیرعامل نامگذاری شده است و محورهای اساسی اقدام آن مصون سازی بخش خصوصی، تولید بومی،ذخیره سازی، تداوم نیازهای ضروری، و مدیریت کنترل و بحران تعریف شده است.
کاهش آسیب پذیری، افزایش توانمندی در فضای سایبری و پدافند غیرعامل برای پنجمین روز از هفته پدافند غیرعامل در نظر گرفته شده است تا بستری مناسب برای طرح مباحث فرهنگ سازی، صحت، امنیت و دفاع سایبری، بازدارندگی و شناخت سرمایه های سایبری باشد.
ششمین روز از هفته پدافند غیرعامل با عنوان بسیج، مشارکت مردمی، محور تحقق پدافند غیرعامل مشخص شده است تا اهمیت بسیج، تداوم خدمات ضروری، تمرین آمادگی، مردم و نهادهای دینی و مذهبی در آن روز مورد بحث و مداقه قرار گیرد.

اما آخرین روز از هفته پدافند غیرعامل با عنوان منابع ملی، سرمایه پایدار و پدافند غیر عامل متمایز گشته است و در آن استقلال اقتصادی و پدافند اقتصادی به عنوان محورهای راهبردی مورد توجه قرار خواهد گرفت.فضا سازی و تبلیغات محیطی، اجرای ۲۲ مانور ، ‌۱۵ همایش، ۲۵ دوره آموزشی و ۵ جلسه شورای اداری پدافند غیر عامل استان در شهرستان ها، ‌افتتاح ۴ پرو‍ژه پدافندی ، ۵ تور و بازدید ، ۴ نمایشگاه ،‌۲ صبحگاه مشترک نیرو های مسلح و همایش سراسری تجلیل از فعالان عرصه پدافند غیرعامل در روز پدافندغیر عامل و نواختن زنگ پدافند غیر عامل در مدارس از جمله برنامه های هفته پدافند غیر عامل در مازندران است .