شهردار کرمان:

سرمایه‌گذاری مردمی برای اجرای پروژه‌های شهری کرمان وجود ندارد...

تاریخ انتشار: 28 اکتبر 2014 - اخبار, از سراسر ايران
پایگاه خبری روابط عمومی شهرداری ها -

سرویس خبر :اداره ی روابط عمومی و اوربین الملل شهرداری کرمان
شهردار کرمان گفت: در شهر کرمان منابع مالی و سرمایه‌گذاری مردمی برای اجرای پروژه‌های شهری وجود ندارد و برای اجرای پروژه‌های شهری با مشکلاتی روبه‌رو هستیم.
ابوالقاسم سیف‌اللهی در نشست بررسی پروژه‌های شهری کرمان در محل دفتر استاندار کرمان، با بیان اینکه پروژه‌های شهری توسط سرمایه‌گذاران بومی و غیربومی انجام می‌شوند، اظهار کرد: در شهر کرمان منابع مالی و سرمایه‌گذاری مردمی وجود ندارد و برای اجرای پروژه‌های شهری با مشکلاتی روبه‌رو هستیم.
وی افزود: اجرای فاز دوم بلوار کوثر شهر کرمان آغاز شده است و باید منابعی برای بلوار کوثر ایجاد شود.
شهردار کرمان با بیان اینکه برای طرح‌های تفصیلی زمین‌هایی را در نظر گرفته شده بود و زمین‌های شهرک باهنر و شهرک الغدیر به‌عنوان پشتیبان طرح تفصیلی کرمان بوده، اما این زمین‌ها واگذار شده‌‌اند، تصریح کرد: دیگر زمینی برای اجرای طرح‌های کرمان وجود ندارد.
سیف‌اللهی خاطرنشان کرد: در این جلسه مقرر شد که سرمایه‌گذار بخش خصوصی طرح اولیه محور میدان آزادی تا چهارراه سمیه را با دعوت از مشاور و طراح ارائه دهد.
در این نشست نیز مصوب شد که بخش خصوصی از محل درآمد حاصل از سپهر انتهای خیابان شفا را به مبلغ پنجاه میلیارد تومان در شهر کرمان و در قالب مشارکت با الویت میدان آزادی هزینه کنند.
یکی دیگر از مصوبات این جلسه این بود که در مدت یک ماه با نظر معاون امور عمرانی استانداری و با همکاری شهرداری تشکیل جلسه و تطبیق طرح‌های جامع و تفضیلی جمع‌بندی و اعلام نظر شود.
با توجه به ضرورت احداث تقاطع غیرهمسطح راه‌آهن بلوار کوثر مقرر شد طرح در شورای فنی و شورای ترافیک مطرح شود و مذاکره ظرف مدت یک ماه تعیین تکلیف شود.
در این جلسه نیز مصوب شد که حدفاصل بلوار رضوان تا فرودگاه تغییر کابری و اصلاح طرح به شرط توافق مالکان باشد و برای آزادسازی و تأمین بخشی از منابع طرح با همکاری معاون عمرانی، راه و شهرسازی، میراث فرهنگی و شهرداری از طریق کمیسیون ماده ۵ تصمیم گرفته شود.

چاپ چاپ