تاریخ انتشار: 02 نوامبر 2014 - اخبار

برگزاری مسابقات هفت سنگ ویژه بانوان محلات منطقه سه مشهد...

پایگاه خبری روابط عمومی شهرداری ها -

در سطح منطقه ۳ صورت پذیرفت؛
برگزاری مسابقات هفت سنگ ویژه بانوان محلات منطقه سه مشهد با حضور ۲۱ تیم در سالن شهید ناصری برگزار گردید.
به گزارش روابط عمومی شهرداری منطقه سه، هفت سنگ که به عنوان یکی از بازیهای بومی و محلی شناخته می شود و طرفداران بسیاری را در میان محلات مشهد دارد که همین موضوع عاملی است برای راه اندازی مسابقات ورزشی هفت سنگ در منطقه سه.
هدف از اجرای این مسابقات زنده نگه داشتن سنت های محلی به خصوص بازی های محلی و رواج آن در بین شهروندان بوده است و با توجه به ضرورت اینکه این دسته از بازی ها باید در جامعه همگانی گردد برگزاری مسابقات همگانی آن می تواند عاملی برای ترویج آن باشد.
ورزش همگانی به شکلی از فعالیت‌های جسمی یا حضور منظم در فعالیت‌های جسمانی اطلاق می‌شود که بتواند سلامت بدنی و روانی را بهبود بخشد. بنابراین از ورزش همگانی انتظار می رود به ارتقا کمی و کیفی عملکرد افراد کمک نموده و علاوه بر آن، دستاوردهای دیگری را به طور مشخص در راستای بهبود روابط اجتماعی عرضه کند. بدین معنا ورزش همگانی می‌تواند دایره وسیعی از فعالیت‌های بدنی را در بر بگیرد که از طریق آن آثار مثبت ورزش در دسترس قرار می‌گیرند.
این مسابقات در سه رده سنی انجام پذیرفت که طی آن، در رده ۲۰ تا ۳۰ تیم یاس نبی، در رده ۳۱ تا ۴۰ سال تیم سنبل، در رده ۳۱ تا ۴۰ تیم شقایق یک، و در رده ۴۱ سال به بالا مطهری الف به مقام های برتر این مسابقات دست یافتند.
برپایه این گزارش، این مسابقات در فضایی مفرح و شاد تعداد ۱۴۷نفر شرکت کننده را با خود همراه ساخت که این امر همسو با اهداف کلان شهرداری در گسترش سلامت اجتماعی در بین شهروندان خصوصاً بانوان محلات بوده است.
شایان ذکر است در پایان این مسابقات به نفرات برتر هر یک از رده های سنی جوایز نفیس ورزشی اهدا گردید.

چاپ چاپ