تاریخ انتشار: 03 نوامبر 2014 - اخبار

شهردار اهواز در مراسم شبهای بین الحرمین: عشق به اباعبدا… الحسین(ع) موجب استمرار نهضت حسینی می ...

پایگاه خبری روابط عمومی شهرداری ها -

شهردار اهواز در مراسم شبهای بین الحرمین: عشق به اباعبدا… الحسین(ع) موجب استمرار نهضت حسینی می شود
نهضت امام حسین(ع) یک نهضت جهانی است. چه شیعیان ، چه مسلمان غیر شیعه و چه غیر مسلمانان با حرکت امام حسین (ع) پیوند خورده اند.

به گزارش سایت شهرداری اهواز ، سید خلف موسوی شهردار اهواز با حضور در مراسم شبهای بین الحرمین در خصوص این مراسم گفت: عشق به اباعبدا… الحسین موجب استمرار نهضت حسینی می شود. شبهای بین الحرمین مراسم خوبی است که مورد استقبال هزاران نفر از شهروندان قرار گرفته است.چنین فضایی که توانایی حضور چندین هزار نفر را داشته باشد در منطقه کم است و این مکان توانسته پذیرای جمع زیادی از عزاداران حسینی باشد.

وی در خصوص تاثیر برگزاری این گونه مراسمات بر توسعه فرهنگ شیعی گفت: نهضت امام حسین(ع) یک نهضت جهانی است. چه شیعیان ، چه مسلمان غیر شیعه و چه غیر مسلمانان با حرکت امام حسین (ع) پیوند خورده اند به همین دلیل مراسم سوگواری هر سال پرشورتر از قبل برگزار می شود. این شور و ارادت مردم به اباعبدا… الحسین روز به روز بیشتر و گسترده تر می شود تا تمام جهان را فرا بگیرد.
وی در ادامه گفت: یکی از اهدافی که امام حسین(ع) برایش شهید شد مسئله امر به معروف و نهی از منکر و اصلاح امور بود که این را در وصیت خود نیز بیان نمود. ماهم وظیفه داریم غیر از عزاداری ها ، در عمل و رفتارمان و کارهایی که برای مردم شهر اهواز انجام می دهیم اهداف این نهضت را نیز در نظر بگیریم .

چاپ چاپ