- citypr.ir - https://www.citypr.ir -

سیّد خلف موسوی در جمع دانش آموزان اهوازی: انقلاب اسلامی، امتداد نهضت و قیام امام حسین (ع) است

سیّد خلف موسوی در جمع دانش آموزان اهوازی: انقلاب اسلامی، امتداد نهضت و قیام امام حسین (ع) است
در آستانه تاسوعا و عاشورای حسینی، مهندس سیّد خلف موسوی شهردار اهواز ضمن بازدید از دبیرستان های شاهد رضوان و شاهد عفاف در جمع دانش آموزان، کادر آموزشی و مدیران پرورشی این مدارس سخنرانی و به برخی ازمشکلات این مدارس رسیدگی نمود.
سیّد خلف موسوی گفت: سخنان خود را با این دعای آسمانی و آرمانی آغاز می کنم که: اللّهُمَّ ارْزُقْنی شَفاعَهَالْحُسَیْنِ یَوْمَ الْوُرُودِ وَ ثَبِّتْ لی قَدَمَ صِدْقٍ عِنْدَکَ مَعَ الْحُسَیْنِ وَ اَصْحابِ الْحُسَیْنِ الَّذینَ بَذَلُوا مُهَجَهُمْ دُونَ الْحُسَیْنِ عَلَیْهِالسَّلامُ، یعنی خدایا روزیم گردان شفاعت حسین (ع) را در روز ورود (به صحرای قیامت) و ثابت بدار گام راستینم را در نزدخودت با حسین (ع) و یاران حسین، آنان که بی دریغ جان خود را دادند در راه حسین(ع).
شهردار اهواز اظهار داشت: در فضای مقدس و معنوی ماه محرم که متعلق به سالار شهیدان است تنها باید از این سرخیل مکتب حریّت و آزادگی سخن گفت تا در زندگی امروزمان بتوانیم با درس گیری از قیام و منش حسینی، راهبرد وافق آینده را ترسیم کرد.
مهندس موسوی خاطرنشان ساخت: در فضای عاشورایی حال حاضر، یکی از مهمترین پرسش ها این است که هدف از قیام اباعبدالله الحسین (ع) چه بود؟ اصولأ یکی از مهمترین منابع بررسی اهداف قیام امام حسین(ع) وصیت نامه آنحضرت است. هنگامی که ایشان خواستند از مدینه منوره به سوی مکه مکرمه حرکت کنند، وصیت نامه ای نوشته و آنرا نزد برادر خود محمد بن حنفیه به یادگار گذاردند.
شهردار اهواز تصریح کرد: در این وصیت نامه امام حسین(ع) به هدف خود از این قیام الهی اشاره می کند که: انِّی لَمْ‎اَخْرُجْ اَشِراً وَ لا بَطِراً ولا مُفْسِد‎اً وَ لا ظالِماً، وَ ‎اِنَّما خَرَجْتُ لِطَلَبِ الِاصلاحِ فِی اُمه جَدِّی محمد اُریدُ اَنْ آمُرَ بِالْمَعْروفِ و اَنْهیعَنِ المُنْکَرِ و اَسیرَ بِسیرهِ جَدِّی محمد و اَبی عَلیِّ بنِ‌اَبِی‌طالِبٍ.
که به این معناست؛ «من خروج (قیام) نکردم از برای هوسرانی و نه از برای استکبار و خودخواهی و سرکشی و نه از برای فساد و خرابی و نه از برای ظلم و ستم و بیدادگری! بلکه خروج( قیام) من برای اصلاح امت جدّم محمد( ص) میباشد. من می خواهم امر به معروف و نهی از منکر نمایم و به سیره و سنت جدم و آیین و روش پدرم علی بن ابیطالبرفتار کنم.
موسوی خاطرنشان ساخت: این که هر سال پس از گذشت ۱۴ قرن؛ همچنان بر عزاداران قیام اباعبدالله افزوده می شود و حتی سایر فرق اسلامی و آزادی خواهان جهان به مکتب حسین( ع) و عاشورا گرایش پیدا می کنند نشان دهندهحقانیّت این مکتب است.
شهردار اهواز تصریح کرد: به راستی چه شد که تنها پس از گذشت چندین سال با فرزندان پیامبر خاتم و امام علی(ع)آن گونه رفتار شد که حماسه عاشورا تا امروز در ذهن مسلمانان و همه جهانیان حک شده است.
وی ادامه داد: انقلاب شکوهمند اسلامی ملت ایران امتداد قیام حسینی (ع) است و این که مقام معظم رهبری ولی امر مسلمین جهان حضرت آیت الله العظمی خامنه ای بر لزوم بازخوانی مکرر عبرت های عاشورا تاکید می نمایند، نشاندهنده نیاز امروز جامعه ما به درس آموزی از این نهضت بزرگ و انسان ساز است.
سیّد خلف موسوی با اشاره به نقش کشورهای استعماری و غربی در پیدایش پدیده خطرناک داعش در خاورمیانه اذعانداشت: امروز داعشی ها ، یزیدیان زمان می باشند و گویی تاریخ در حال بازتولید شیوه و سیاق یزیدیان است؛ غافل از این که امروز مسلمانان با بصیرتی داریم که با پیروی از مرجعیت شیعه و تاسی به انقلاب اسلامی؛ با هوشیاری اجازه نخواهند داد چهره اسلام عزیز توسط این یزیدیان ظالم مخدوش گردد.
مهندس موسوی در پایان خطاب به دانش آموزان و کادر آموزشی دبیرستان های نمونه شاهد رضوان و شاهد عفافگفت: امیدوارم هر یک از ما به کارکرد الهی و تاریخی خود واقف باشیم و با توجه به مقتضیات زمانی و مکانی که در آنقرار می گیریم به رسالت حسینی ( ع) و رسالت زینبی (س) خود عمل نماییم.

گفتنی است در ادامه این بازدید که به همت و همراهی دکتر زیبا صالحپور عضو شورای اسلامی شهر اهواز برگزار می شد مهندس موسوی دستورات لازم در خصوص رفع برخی مشکلات این اماکن آموزشی صادر کرد.