- citypr.ir - https://www.citypr.ir -

به همت اعضای شورای اجتماعی محله مهرگان صورت گرفت؛ برپایی مراسم سوگواری ایام محرم در شهرک مهرگان

به مناسبت آغاز دهه محرم و به منظور ترویج فرهنگ عاشورایی، با همکاری شهرداری و اعضای شورای اجتماعی محله مهرگان ، مراسم عزاداری و همایش عظیم شیرخوارگان حسینی در نمازخانه امیرالمومنین(ع) مهرگان با شکوه و معنویت خاصی برگزار گردید.
به گزارش روابط عمومی شهرداری منطقه سه، مراسم عزاداری سید و سالار شهیدان ابا عبدالله الحسین(ع) به همت شورای اجتماعی محله مهرگان ناحیه ۴ برگزار گردید که با توجه به نبود فضاهای فرهنگی مناسب مانند مسجد، ضرورت برگزاری چنین مراسم هایی برای بیش از ۱۵هزار نفر ساکن این شهرک بیش از پیش احساس می گردید که این موضوع با هماهنگی های مورد نیاز توسط اعضای شورای این محله فراهم گردید.
این مراسم در روزهای تاسوعا و عاشورای حسینی برگزار گردید و خیل علاقه مندان به اهل بیت در آن حضور یافتند و ضمن بهره برداری از فیوضات و کرامات این مراسم، از برنامه های جانبی مهیا شده توسط شورای اجتماعی محلات نیز بازدید نمودند.
همچنین در ششمین روز از ماه عزای حسینی نیز، همایش شیرخوارگان حسینی با حضور اهالی محلات ناحیه ۴ منطقه سه، با شور خاص و حال و هوای توصیف ناپذیری همراه بود.
مادران داغدار حسینی در این همایش معنوی با بلند کردن نوزادان خود بر روی دستانشان، به یاد مظلومیت حضرت علی‌اصغر (ع) لالایی سر دادند و کودکان نیز با طفل شش ماهه حضرت اباعبدالله الحسین (ع) هم‌نوا شدند، این همایش به یاد حضرت علی‌اصغر (ع) کوچک‌ترین شهید کربلا و با هدف تکریم حماسه شیرخوار شهید اهل‌بیت (ع) به‌عنوان بزرگ‌ترین سند مظلومیت حضرت سیدالشهدا (ع) با حضور پرشور مادران دل‌سوخته برگزار شد.
از ویژگی های این برنامه این است که اگر تربیت مبتنی بر تربیت اهل بیت(ع) و با تاسی از شیوه و الگوی آنها باشد، فرزندان ما نیز می توانند در جامعه و عرصه های مختلف نقش آفرین باشند.