شهرداری اراک با آمادگی کامل به استقبال فصل بارش و سرما می رود
شهردار اراک:

شهرداری اراک با آمادگی کامل به استقبال فصل بارش و سرما می رود...

تاریخ انتشار: 06 نوامبر 2014 - اخبار, اختصاصی, از سراسر ايران
پایگاه خبری روابط عمومی شهرداری ها -

دومین جلسه ستاد زمستانه شهرداری اراک با هدف هماهنگی و آمادگی لازم در راستای خدمت رسانی به شهروندان برگزار شد.
در آستانه شروع فصل سرما و با توجه به آغاز بارش ها و نزولات جوی، دومین جلسه ستاد زمستانه شهرداری اراک روز چهارشنبه ۱۴ آبان ماه سال جاری با حضور شهردار اراک، معاونین و مدیران مناطق و سازمان های تابعه شهرداری به جهت آمادگی هر چه بهتر در فصل سرما و ارائه خدمات حداکثری به شهروندان فهیم اراکی برگزار گردید.
در ابتدای جلسه مهندس محمدابراهیم عباسی شهردار اراک ضمت تسلیت ایام سوگواری سرور و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین(ع)، به ارائه توضیحاتی پیرامون اقدامات صورت گرفته مجموعه شهرداری در خصوص تهیه و تجهیز ادوات، وسایل و ماشین آلات مورد نیاز در فصل زمستان و یخبندان پرداخت و با اعلام اینکه دومین جلسه ستاد زمستانه به منظور همفکری و ارائه راهبردها جهت برنامه‌ریزی مناسب و ارائه خدمات مطلوب در زمان بارش نزولات آسمانی تشکیل شده،گفت: اجرای اقدامات به موقع در فصل سرما نیازمند هماهنگی و تبادل اطلاعات است که باید این هماهنگی و تبادل اطلاعات در زمان مشخص انجام شود.
وی در ادامه افزود: بارش برف از نشانه های رحمت و برکت الهی است که در صورت عدم اقدام به موقع مسوولین مشکلاتی را برای مردم ایجاد خواهد نمود، بر این اساس شهرداری اراک ستاد زمستانه را همانند سال های قبل و بر اساس دستور العمل های مربوطه با هدف بالفعل نمودن امکانات موجود و رفع کاستی ها فعال نموده تا با تمهیدات لازم در هنگام بارش برف و باران، شرایط بهینه را برای عبور و مرور شهروندان در فصل پاییز و زمستان فراهم آورد.
شهردار اراک تصریح کرد: با توجه به آغاز فصل سرما و به منظور آمادگی هر چه بیشتر برای مواجه شدن با بارندگی‌های ناگهانی و نیز پیشگیری از بروز بحران احتمالی در سطح شهر، تمامی دستگاه های اجرایی و امداد رسان می بایست نهایت همکاری با شهرداری را داشته باشند.
وی در ادامه با اشاره به اینکه مدیران مجموعه شهرداری باید با برنامه ریزی و مدیریت مناسب در راستای خدمات رسانی و رفاه حال مردم گام بردارند، گفت: در خصوص آمادگی مناطق در فصل بارش و یخبندان مقرر گردید، که ستاد زمستانه در تمام مناطق شهرداری ایجاد و مدیر منطقه به عنوان مسوول ستاد و معاون اجرایی به عنوان جانشین ایشان منصوب گردد.
شهردار اراک همچنین افزود: جهت تحویل و استقرار خودروها، ادوات و وسایل برف روبی مقرر شد، هر یک از مناطق مکانی مشخص را به این امر اختصاص دهند و نسبت به وسعت مناطق ادوات و وسایل مورد نیاز به آنها اختصاص داده شود.
مهندس عباسی با اشاره به به کارگیری دو دستگاه نمک پاش در خصوص برف روبی و یخزدایی در محور کمربندی اراک گفت: دو مسیر گردنه سیبک تا میدان امام خمینی (ره) و از میدان امام خمینی (ره) به سمت سردشت حوزه فعالیت این دو دستگاه می باشند.
وی با بیان این مهم که تمامی تجهیزات و ادوات زمستانی مورد نیاز با توجه به موقعیت مناطق و حوزه تحت پوشش، باید آماده باشند، افزود: برف روبی منطقه بافت تاریخی با توجه به وسعت منطقه توسط دو دستگاه خودروی برف روبی کوچک انجام خواهد شد و برف روبی سایر مناطق نیز توسط دو دستگاه کامیون نمک پاش، دو دستگاه گریدر، یک دستگاه لودر و یک دستگاه لودر برف روب صورت خواهد گرفت.
شهردار اراک محل انبار و دپوی نمک خریداری شده جهت یخ زدایی را در دو محل سوله سنجان و پایانه مسافربری ترمینال عنوان کرد و گفت: در زمستان امسال یخ زدایی معابر سطح شهر تنها با استفاده از نمک صورت می گیرد و تحت هیچ شرایطی از ماسه استفاده نخواهد شد.
مهندس عباسی تهیه نمک مورد نیاز فصل زمستان و جمع آوری در انبارهای مذکور، خرید تعدادی سولار (چراغ چشمک زن)، شب رنگ و گاردریل و همچنین اطلاع رسانی و فرهنگ سازی در خصوص پاکسازی جلوی درب منازل توسط مالکین، استفاده از زنجیر چرخ و یخ شکن و جلوگیری از ریختن برف بام ها در معابر را از دیگر دستورالعمل اجرایی و شیوه نامه های اجرایی ستاد زمستانه عنوان کرد.
وی در در بخش دیگری از سخنان خود گفت: برگزاری جلسه توجیهی با حضور پیمانکاران سازمان مدیریت پسماند در خصوص وظایف ایشان در زمان بارش برف و پس از آن و در هنگام یخبندان از دیگر مواردی می باشد که می بایست پیگیری شود.
مهندس عباسی در ادامه بر لزوم همکاری مردم با شهرداری در اجرای طرح های شهری تاکید و گفت: مردم نقش مهم و تاثیرگذاری در تحقق اهداف توسعه برنامه های عمران شهری دارند و مشارکت آنها همواره کمک شایانی در تسریع در ارائه خدمات شهری از سوی شهرداری داشته است.
وی مشارکت شهروندان با مدیریت شهری را در پاکسازی معابر را ضروری دانست و اضافه کرد: لازم است شهروندان در هنگام ریزش برف از پارک کردن وسائط نقلیه در خیابان ها خوداری کنند تا عملیات برف‌روبی به نحو مطلوب انجام شود.
در ادامه جلسه شعبانی معاون اداری و مالی شهرداری اراک با توجه به بازدید اخیر خود از محل انبار نمک در فصل زمستان، بر لزوم استفاده مناسب و بهینه از خودروها و اقلام موجود با توجه به بودجه محدود تاکید نمود و بیان داشت: جلسه مذکور با هدف هماهنگی و آمادگی لازم در راستای خدمت رسانی به شهروندان برگزار شده تا با اتخاذ تدابیر مورد نیاز، زمستانی بدون هیچ گونه مشکل را سپری نماییم.

چاپ چاپ