علی یوسف زاده شهردار منطقه سه؛

کارویژه ایستگاههای صلواتی شبیه سازی سنت های عاشورایی در سیمای شهری است...

تاریخ انتشار: 08 نوامبر 2014 - اخبار
پایگاه خبری روابط عمومی شهرداری ها -

برپایی ایستگاههای صلواتی در هنگامه مراسم عزاداری حسینی(ع) هویت بخشی به سیمای شهری است و ایجاد نمادین و شبیه سازی یک فرهنگ و سنت عاشورایی در سطح شهرهاست .
به گزارش روابط عمومی شهرداری منطقه سه، به مناسبت دهه اول محرم و شهادت سرور و سالار شهیدان حضرت امام حسین (ع) و به منظور ترویج فرهنگ عاشورایی و شعائر مذهبی مجوز ۵۰ ایستگاه صلواتی در سطح منطقه سه به هیئات مذهبی و مساجد داده شد.
علی یوسف زاده شهردار منطقه سه با اعلام این موضوع خاطرنشان ساخت: ماه محرم فرصتی برای پاسداشت حماسه عاشورا و ترویج فرهنگ امر به معروف و نهی از منکر است و انتظار ما از هیئات و مساجد توجه به این مضامین عمیق است.
وی افزود: با این همه نگاه اصلی در خصوص برپایی ایستگاههای صلواتی در هنگامه مراسم عزاداری حسینی(ع) هویت بخشی به سیمای شهری است و ایجاد نمادین و شبیه سازی یک فرهنگ و سنت عاشورایی در سطح شهرهاست. که امید داریم هیئات برپا کننده این ایستگاهها به حفظ و بازنشر این ارزش ها توجه و تدقق ویژه ای داشته باشند.
وی در خصوص نحوه ارائه مجوز به ایستگاههای صلواتی نیز گفت: برای ارائه مجوز به این ایستگاهها پس از ارائه معرفی نامه از امور هیئت های مذهبی استان و دریافت استعلام از نیروی انتظامی،آتش نشانی و مرکز بهداشت مشهد و با رعایت همه موارد ایمنی و شهری از جمله اینکه این ایستگاه‌ها باید در مکانی برپا شود که مزاحمتی اعم از صوتی یا بهداشتی برای ساکنان آن محدوده فراهم نکند با برپایی آن موافقت می شود.

چاپ چاپ