مطبوعات استوانه‌های توسعه و پیشرفت هستند
دکتر وحید نوروزی شهردار منطقه ۱۸

مطبوعات استوانه‌های توسعه و پیشرفت هستند

تاریخ انتشار: 12 نوامبر 2014 - اخبار, اخبار شهرداری ها
پایگاه خبری روابط عمومی شهرداری ها -

بازدید ۳ ساعته شهردار منطقه ۱۸ از بیستمین نمایشگاه بین المللی مطبوعات تهران :
دکتر وحید نوروزی شهردار منطقه ۱۸ در بیستمین نمایشگاه بین المللی مطبوعات تهران حاضر شد تا از غرفه‌های مختلف، روزنامه‌ها و خبرگزاری‌ها بازدید کند.

IMG_8827 [800x600]
به گزارش روابط عمومی شهرداری منطقه۱۸،اودر این روز ازخبرگزاری های مهر،تسنیم ،قرآنی ایکنا،نسیم ، ایسنا ،فارس ،روزنامه های اعتماد،همشهری،جوان،راه مردم،تعادل ،آسیا وسایتهای خبری شهرنوشت و تهران سما بازدید کرد.
شهردار منطقه ۱۸ در گفت‌و‌گوی اختصاصی با سایت شهرنوشت گفت:رسانه‌ها نبض تپنده و نماد پویایی جامعه هستند.بدون حضوررسانه‌ها هیچ اقدام جهشی در زمینه پیشرفت و توسعه صورت نخواهد گرفت، چرا که آن‌ها استوانه‌های این حرکت‌ها هستند و می‌توانند افکار عمومی را به سوی پیشرفت سوق دهند. ما در بحث تعطیلی واحدهای آلاینده، ازبین رفتن بوی بد ناشی از پساب‌های صنعتی شرکت‌های لبنی و تعطیلی معدن شن و ماسه از همیاری بسیار مطلوب رسانه‌ها بهره بردیم تا بتوانیم شرایط زندگی بهتری را برای شهروندان ساکن منطقه ۱۸ به وجود بیاوریم.
وی مسئله فعالیت گاوداری‌ها در بخشی از منطقه ۱۸ را مشکلی قدیمی خواند و اظهار داشت: «بیشتر گاو داری‌ های فعال درسطح شهر که تعدادی از آن‌ها هم در منطقه ۱۸ فعال هستند عمری بالای ۵۰ سال دارند.
درباره انتقال این گاوداری‌ها با مالکان آن‌ها صحبت‌هایی شده است. به عنوان مثال، تنها یکی از همین گاوداری‌ها ۱۳۰۰راس گاوشیرده داردکه جابجایی آن‌ها به نقطه دیگر مستلزم زمان و یافتن مکان مناسب است. اما با مالک آنجاصحبت‌های سازنده‌ای داشته‌ایم و امیدواریم یکی از بزرگ‌ترین گاوداری‌های منطقه ۱۸ که در مجاورت بزرگراه آزادگان قرار دارد طی سال آینده از محیط مسکونی به بیرون از شهر انتقال یابد. علاوه بر اینکه زمین بزرگ گاوداری هم به یکی از سرانه‌های خدماتی، تفریحی و یا فرهنگی مورد نیاز تبدیل خواهد شد.
نورزی همچنین در گفت‌و‌گو با این سایت از خروج مراکز تفکیک زباله غیرمجاز خبر داد و افزود: «مسئله زباله دزدی یکی از مشکلات شهرهای بزرگ است که در مناطق مختلف تهران هم دیده می‌شود. اما نکته اینکه زباله‌های جمع آوری شده از دیگر نقاط تهران، در مناطق حاشیه‌ای و به صورت غیرمجاز تفکیک می‌شود. ما در تلاش هستیم تا محله تقی آباد که یکی از همین مراکز را در دل خود جای داده برای همیشه ساماندهی کنیم و محل تفکیک زباله‌ها را به خارج از شهر ببریم.
بازدید از روزنامه جوان
خداحافظی همیشگی با صنایع آلاینده منطقه ۱۸
شهردار منطقه ۱۸ در غرفه روزنامه جوان از توافق نهایی با شرکت‌های لبنی خبر داد و گفت:بوی بد ناشی از فعالیت‌ها و پساب‌های صنعتی دو شرکت لبنی سال‌ها بود که ساکنان محله‌های مختلف منطقه ما را دچار مشکل می‌کرد. ما در نشستی که با مدیران ارشد این دو کارخانه داشتیم توانستیم به توافق خوبی دست پیدا کنیم تا مسئله بوی تعفن برای همیشه از بین برود.
نورزی تعطیلی شرکت ایرفو را هم یکی از اقدامات موثر ماه‌های اخیر در منطقه ۱۸ خواند و افزود: «با تلاش و جدیتی که انجام شد افسانه شرکت ایرفو برای همیشه به پایان رسید و کوره‌های ریخته‌گری آن تعطیل شد. علاوه بر اینکه مالک این شرکت هم تمایل دارد که همه کارخانه را در آینده نزدیک به نقطه دیگری از شهر منتقل کند تا میزان آلایندگی این واحد صنعتی به صفر برسد.»
بازدید از روزنامه آسیا
امنیت نسبی در محله خلیج فارس

شهردار منطقه ۱۸ در گفت‌و‌گو با خبرنگار روزنامه آسیا اقدامات اخیری که در محله خلیج فارس صورت گرفته را مثبت ارزیابی کرد و اظهار داشت: محله خلیج فارس یکی از قدیمی‌ترین محله‌های منطقه ۱۸ به شمار می‌رود. وضعیت شهری در این محله طی ماه‌های اخیر بهتر از قبل شده و با اجرای طرح‌های پیش رو، باز هم امیدواریم تا امکانات خدماتی، فرهنگی و تفریحی بیشتری در این نقطه از منطقه به وجود آید. شهرداری منطقه هم برای تامین امنیت نسبی محله خلیج فارس، ساختمانی را به نیروی انتظامی تحویل داده است. تصور ما این است که با ایجاد یک تعامل دو سویه میان مردم و مسئولان شهری بخش قابل توجهی از مشکلاتی که حتی حدنشدنی به نظر می‌رسند برطرف خواهد شد.
خبرگزاری ایرنا
ساخت ۷۴ هکتار بوستان جدید در منطقه ۱۸
نوروزی سپس از غرفه خبرگزاری ایرنا حاضر شد تا به سوالات خبرنگاران پاسخ بدهد. او در خصوص توسعه فضاهای سبز در سطح منطقه ۱۸ به این خبرگزاری گفت: طی هفته آینده کلنگ احداث ۲۴ هزار متر مربع بوستان در منطقه ۱۸ به زمین زده خواهد شد. این بوستان‌ها در ۱۸ نقطه مختلف منطقه احداث می‌شوند و تاثیر بسزایی در افزایش سرانه فضای سبز شهر تهران خواهد داشت. برای تبدیل این زمین‌ها به بوستان، توافقات لازم با مالکان آن‌ها انجام شده تا این زمین‌ها برای همیشه کاربری فضای سبز داشته باشند. این طرح به صورت ضربتی انجام خواهد شد و امیدواریم ۱۸ بوستان جدید حداکثر تا پایان سال جاری تقدیم شهروندان منطقه ۱۸ شود.
شهردار منطقه ۱۸ در ادامه به پروژه ساخت بوستان مادر در روددره کن اشاره کرد و افزود: همچنین چندی پیش کلنگ احداث بوستان و تفرجگاه ۲۳ هکتاری مادر در مسیر رود دره کن به زمین زده شد. این پروژه تاکنون بیش از ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته و عملیات ساخت آن با سرعت مناسبی پیش می‌رود. تا پیش از این بوستان‌های نهج البلاغه و جوانمردان در نقاط بالادست رود دره کن ساخته شده بود، اما ادامه این رود دره در منطقه ۱۸ منفعتی را برای اهالی جنوب غرب شهر تهران به وجود نمی‌آورد. با افتتاح این بوستان یکی از بزرگ‌ترین تفرجگاه‌های جنوبی تهران به بهره برداری می‌رسد تا نشاط و سرزندگی شهروندان این نطقه از شهر هم به شکلی مطلوب تامین شود. اخیرا” هم دو بوستان جدید امام علی (ع) و سهند به وسعت ۴ ونیم هکتار در سطح منطقه ۱۸ به بهره برداری رسیده است. امیدواریم با افتتاح ۱۸ بوستان جدید و بوستان مادر حدود ۴۷ هکتار به سرانه فضای سبز منطقه ۱۸ افزوده شود.
خبرگزاری فارس
بزرگ‌ترین پیاده راه کشور در منطقه ۱۸ احداث می‌شود
شهردار منطقه ۱۸ در گفت‌و‌گو با خبرگزاری فارس به بحث قدیمی راه آهن تهران- تبریز اشاره کرد و گفت: تلاش‌های مناسبی برای زیرزمینی کردن مسیر ریلی تهران – تبریز انجام شد و هم اکنون حدود ۵ ونیم کیلومتر آنکه در مجاورت بافت مسکونی قرار داشت به زیر زمین منتقل شده است. ما دنبال این هستیم که از فضای بالای خط زیرزمینی راه آهن حداکثر استفاده را داشته باشیم تا موجبات رفاه و آسایش شهروندان این چند محله را تامین کنیم.
نوروزی خبرهای مربوط به ساخت وساز در مسیر فوقانی خط آهن تهران –تبریز را تکذیب کرد و اظهار داشت: برخی‌ها می‌گفتند که راه آهن به دنبال ساخت و ساز و ایجاد فضاهای تجاری در زمین‌های فوقانی مسیر راه آهن تهران – تبریز است. اما با جلساتی که با مسئولان راه آهن داشته‌ایم به این توافق رسیده‌ایم که طول این مسیر به یک پیاده راه بزرگ تبیدل شود و هیچ گونه ساخت و سازی انجام نشود. این مسیر به طول ۵ ونیم کیلومتر و عرض ۵ متری برای ایجاد خط ویژه دوچرخه سواری و پیاده راه بسیار مناسب است و امیدواریم بزرگ‌ترین و طولانی‌ترین مسیر پیاده روی کشور در منطقه ۱۸ به بهره برداری برسد.
خبرگزاری مهر
معادن شن و ماسه تعطیل می‌شود
نوروزی در گفت‌و‌گوی اختصاصی با خبرگزاری مهر، از فرصت‌های پیش رو در منطقه ۱۸ خبر داد و گفت: «منطقه ۱۸ یکی از مناطق پرچالش و بزرگ در شهر تهران است. اما طی سال‌های اخیر پیشرفت‌های قابل ملاحظه‌ای در آن صورت گرفته است. در حال حاضر وضعیت دسترسی‌ها و ایجاد سرانه‌های خدماتی در این منطقه بهتر شده و با اجرای طرح‌های پیش روز نیز، شرایط مطلوب تری در این نقطه از شهر حاکم خواهد شد.
وی درباره فعالیت معادن شن و ماسه در منطقه ۱۸ خاطرنشان کرد: طی ماه‌های اخیر تلاش‌های بی‌وقفه‌ای برای تعطیلی صنایع آلاینده و مضر در سطح منطقه ۱۸ صورت گرفته است. به ویژه درباره معادن شن و ماسه صحبت‌های خوبی با مسئولان انجام شد. در حال حاضر سه معدن بزرگ در این نقطه از شهر فعال هستند که با پیگیری‌های صورت گرفته، فعالیت بزرگ‌ترین معدن آن طی سه ماه آینده تعطیل خواهد شد.
خبرگزاری ایکنا
منطقه ۱۸ در فعالیت‌های قرآنی پیشتاز است
شهردار منطقه ۱۸ سپس در غرفه خبرگزاری قرآنی ایکنا حاضر شد تا درباره فعالیت‌های قرآنی این منطقه گزارشی را ارائه دهد. وی در این رابطه گفت: منطقه ۱۸ یکی از پیشتازان فعالیت‌های قرآنی در سطح شهر تهران به شمار می‌رود. طی ماه مبارک رمضان امسال ۱۷۴ برنامه تخصصی در خصوص قرآن و آموزش آن در سطح منطقه ۱۸ برگزار شد. همچنین ۴۵۰۰ جلد قرآن به مساجد، حسینیه‌ها و مراکز آموزشی قرآن اهدا شد تا در این زمینه کمبودی وجود نداشته باشد.
نوروزی از اهمیت دادن به جلسه‌های خانگی آموزش و تلاوت قرآن خبر داد و افزود: این مجالس پرنور عمدتا بدون حمایت مالی و با تکیه بر همت والای مردمی برگزار می‌شود. به همین دلیل معمولا مجالس آموزش قرائت قرآن در منازل از محل خاصی تامین مالی نمی‌شوند. طی اقداماتی که در ماه‌های اخیر انجام شد، فهرستی از نیازهای آن‌ها به ویژه تامین سیستم صوتی مناسب در نظر گرفته شد و حالا آن‌ها در شرایط بهتری مشغول تعلیم و تعلم کتاب وحی هستند.

چاپ چاپ