تاکنون؛٢١٠ میلیارد ریال برای بازگشایی راستگرد میدان نوغان هزینه شده است.
شهردارمنطقه ۳ مشهد:

تاکنون؛٢١٠ میلیارد ریال برای بازگشایی راستگرد میدان نوغان هزینه شده است....

پایگاه خبری روابط عمومی شهرداری ها -

دوشنبه آینده زمان احتمالی افتتاح رسمی راستگرد میدان بار نوغان
علی یوسف زاده با بیان اینکه این پروژه بزرگ با هدف جلوگیری از اتلاف وقت مردم وکاهش ترافیک این محدوده مورد استفاده قرار گرفته، بیان می کند:خوشبختانه توانستیم رضایت مردم و حتی غرفه داران را در روند اجرای کار جلب کنیم.

علی یوسف زاده در گفتگو با شهرآرا، اعلام داشت: براساس وعده ای که برای بازگشایی راستگرد تقاطع غیرهمسطح نوغان تا تاسوعا و عاشورا داده بودم؛ خوشبختانه این راستگرد از جمعه هفته قبل(۹آبان) زیر بار ترافیک رفته و مورد استفاده شهروندان قرار گرفته است.
سرانجام و پس از ده سال از کلید خوردن پروژه بزرگ پل نوغان و پنج سال از اتصال رسالت شمالی و جنوبی از طریق این پل مهم، راستگرد اصلی این تقاطع که مشرف به میدان بار نوغان است، حدود دو هفته پیش بازگشایی شد تا یکی از بزرگترین گره های ترافیکی شهر مشهد به این واسطه از بین برود.
البته اجرای این پروژه در مرحله تحصیل حریم خود با دشواری هایی همراه بود. معارض هایی که راحت کوتاه نمی آمدند و نمونه ای از آن هم غرفه های واقع در محدوده راستگرد تقاطع غیرهمسطح نوغان بودند. همه این عوامل به تاخیر در بازگشایی این محور در طول این سال ها انجامید اما سرانجام با بالا گرفتن اعتراضات مردم نسبت به دشواری عبور و مرور در این محدوده، شورای اسلامی شهر و شهرداری، کمر همتی بسته و با اختصاص اعتبارات لازم، این راستگرد را بازگشایی نمودند تا گره ترافیک خیابان رسالت گشوده شود.
اما مطلع شدیم که چند روز دیگر قرار است این طرح به صورت رسمی افتتاح شود و همین هم بهانه دستمان داد تا به سراغ اهالی و کسبه خیابان رسالت برویم و از آن ها، در خصوص روند این بازگشایی و مشکلات احتمالی شان بپرسیم.
امنیتی که بازگشته است
دستش را سایبان چشمانش کرده و در حاشیه خیابان منتظر تاکسی است که سر شانه اش می زنم. .. یک سلام و احوالپرسی ساده، برای طرح سوالم کافیست. مقدمه نمی چیند و فقط می گوید:« سید اسحاق حسینی هستم. .. ساکن یکی از فرعی های همین خیابان.»
او ادامه می دهد: بازگشایی این معبر اتفاق خوبی بود. دیگر از آن ازدحام مردم و خودروها خبری نیست. این اقدام اگرچه دیرهنگام بود اما باز هم مشکلات ما که در این محدوده ساکنیم را کمتر کرد.
وی می افزاید: از زمانی که ابتدای این خیابان را در مسیر راستگرد باز کرده اند، امنیت هم به خیابان آمده و محوطه باز همجوار با میدان بار نوغان دیگر به پاتوق عده ای خلافکار، تبدیل نمی شود.
او ادامه می دهد: با این حال باید مشکلات موجود در این مسیر که به دلیل عرض باریک خیابان، در امتداد پل نوغان به وجود آمده؛ توسط شهرداری منطقه مرتفع شود.
کمر ترافیک شکست
اما یکی از کسبه محل نیز با بیان اینکه از زمان بازگشایی این محور، کمر ترافیکی که قبلا از صدمتری تا خیابان رسالت ادامه داشت، شکسته شد، می گوید: با این حال این ترافیک هنوز در محل تلاقی پُل با خیابان اصلی تداوم دارد که شهرداری می تواند با خرید تعدادی از واحدهای صنفی حاشیه پل، در جهت تعریض مکان مورد نظر اقدام کند.وی تصریح می کند: این ترافیک در بعضی از ساعات روز به گرهی تبدیل شده و آلودگی های ناشی از آن، نفس را تنگ می کند.
او می گوید که؛«فکر نمی کردم به این زودی ها، این معبر بازگشایی شود اما شهرداری کار را یکسره کرد.»
وی می افزاید: چند سالی است که شایع شده میدان بار قرار است از این جا برود که اگر این اتفاق صورت گیرد، بسیاری از مشکلات اهالی و سکنه خیابان رسالت هم برطرف خواهد شد.
نصب تابلوی؛«تردد کامیون ممنوع!» در ابتدای رسالت
اما محسنی زاده یکی دیگر از کسبه محل نیز از شهرداری می خواهد که تا قبل از افتتاح رسمی این پروژه یک تابلوی کامیون ممنوع، در ابتدای رسالت نصب کند. او عنوان می کند: همین چند روز پیش بود که دو دستگاه کامیون در رقابت برای سبقت گیری از همدیگر، در همین معبر باریک؛ مقابل چند رهگذر ترمز زدند و کم مانده بود که حادثه آفرین شوند.
به گفته او این تابلو باعث می شود تا هم رانندگان این وسایل نقلیه تکلیف خود را مشخص بدانند هم مشکل فعلی ترافیک در معبر چند متری ابتدای پل نوغان حل شود.
او ادامه می دهد: با همه این تفاسیر، بازگشایی راستگرد نوغان یکی از بزرگترین خواسته های ساکنان این خیابان بود که به همت مسئولان شهری این موضوع تحقق پیدا کرد.
میدان بار برود
اما پور مصطفی یکی از دیگر ساکنان خیابان رسالت، مواکدانه می گوید که میدان بار باید از این محدوده جمع شود چون برای همسایگانش چیزی جز دردسر به همراه نداشته است.
او ادامه می دهد: چند سالی است که برای این موضوع به مراجع مختلف نامه نگاری می کنیم و بالاخره شهرداری صدای ما را شنید و بخشی از این طرح را اجرا کرد.
او ادامه می دهد: با این حال هنوز این ضرورت به طور کامل تحقق نیافته است. به اعتقاد من خرید و تعریض این معبر باریک باید فاز به فاز صورت بگیرد تا شهرداری بدهکار صاحبان غرفه های در این میدان نشود.
بیش از ٢١٠ میلیارد تومان هزینه
در همین راستا شهرداری مشهد نیز برای اجرای این پروژه عمرانی و تملک بخشی از غرفه های میدان بار نوغان، حدود ٢١میلیارد تومان هزینه کرده است.
این موضوع را شهردارمنطقه ۳ مشهد هم تایید می کند و می گوید: براساس وعده ای که برای بازگشایی راستگرد تقاطع غیرهمسطح نوغان تا تاسوعا و عاشورا داده بودم؛ خوشبختانه این راستگرد از جمعه هفته قبل(۹آبان) زیر بار ترافیک رفته و مورد استفاده شهروندان قرار گرفته است.
علی یوسف زاده با بیان اینکه این پروژه بزرگ با هدف جلوگیری از اتلاف وقت مردم وکاهش ترافیک این محدوده مورد استفاده قرار گرفته، بیان می کند:خوشبختانه توانستیم رضایت مردم و حتی غرفه داران را در روند اجرای کار جلب کنیم.
دوشنبه هفته آینده؛ زمان احتمالی بازگشایی رسمی
شهردار منطقه ۳ مشهد همچنین زمان احتمالی مشخص شده برای بازگشایی رسمی این معبر را دوشنبه هفته آینده عنوان می کند و می گوید: در حال حاضر شهروندان مشکلی برای تردد در مسیر این راستگرد ندارند و فاز بعدی پروژه نیز در آینده اجرایی می شود.شهرداری مشهد برای تملیک ۶٠ غرفه میدان بار نوغان مبلغی بالغ بر ۵٢٠ میلیارد ریال اعتبار اختصاص داده که تاکنون بیش از ٢١٠ میلیارد آن برای بازگشایی راستگرد هزینه شده است.

چاپ چاپ