- citypr.ir - https://www.citypr.ir -

گسترش فضای سبز شهری با؛ بهره برداری از سیستم آبیاری مکانیزه تحت فشار در منطقه سه مشهد

هردار منطقه سه مشهد از بهره برداری سیستم آبیاری مکانیزه تحت فشار و عملیات لوله گذاری، اجرای شبکه آبیاری فضای سبزدر خیابان های رسالت جنوبی و بولوار مقداد در سطح ناحیه ۲ منطقه سه خبر داد.

به گزارش روابط عمومی شهرداری منطقه سه، علی یوسف زاده با تاکیر بر لزوم صرفه جویی در انرژی های محدود طبیعی مانند آب افزود: مکانیزه نمودن سیستم آبیاری پارک های سطح شهر از اولویت های شهرداری مشهد است چراکه علاوه بر بهبود خدمات رسانی راهکار مناسبی برای کاهش مصرف آب و صرفه جویی های اقتصادی مرتبط با آن است از این رو هدف از پیگیری این طرح استاندارد سازی و صرفه جویی در هزینه های جانبی است که در دراز مدت موجب بهبود سیمای فضای سبز منطقه می گردد.
وی با اشاره به ویژگی‌های اقتصادی و صرفه جویی‌های مناسب ناشی از این طرح گفت: با اجرای این پروژه علاوه بر رفع خطرات احتمالی و کاهش ترافیک در هزینه‌های نگهداری فضای سبز منطقه صرفه‌جویی مناسبی می‌شود که این امر منطبق با سیاست‌های کلان کشور در حوزه اقتصاد مقاومتی است.
شهردار منطقه سه مشهد، آبیاری تحت فشار و مکانیزه را از راهکارهای مناسب برای مدیریت مصرف آب دانست و خاطر نشان کرد: در این روش با حذف آبیاری تانکری، تنظیم میزان آب مورد نیاز برای گیاهان و جلوگیری از تبخیر سطحی آب از اتلاف آن جلوگیری شده است.
وی همچنین اعلام کرد: این عملیات به طول تقریبی ۲۸۰۰ متر و برای اجرای این طرح بیش از دو میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال اعتبار پیش بینی شده است که با تکمیل آن فضای سبز محدوده رسالت و مقداد نیز به جمع سیستم مکانیزه آبیاری در بولوار شهید کامیاب، خیابان شهید محسن کاشانی و بولوار مسلم افزوده خواهد شد.
وی همچنین تصریح کرد: اجرای سیستم مکانیزه آبیاری تحت فشار علاوه بر بهبود فضای سبز، در کاهش مصرف آب و کاهش هزینه نیروی انسانی نقش بسزایی دارد.
یوسف زاده در پایان خاطرنشان کرد: بهره برداری از سیستم آبیاری مکانیزه که با ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی همراه بوده است تا پایان آبان ماه سال جاری به سرانجام خواهد رسید.