- citypr.ir - https://www.citypr.ir -

منطقه۴شهرداری تهران، پیشرو در توسعه بزرگترین خط متروی خاورمیانه

منطقه۴شهرداری تهران، در راستای توسعه بزرگترین خط متروی خاورمیانه اقدامات گسترده ای را دردستور کار قرار داد.
به گزارش روابط عمومی شهرداری منطقه ۴، سید محمد مهدی میرزایی معاون ترافیک و حمل و نقل منطقه ضمن اعلام این خبر گفت: خط ۳مترو با طول تقریبی۳۴کیلومتر از شمال شرق تهران شروع و با گذر از بزرگراههای ارتش و صیاد شیرازی به سمت جنوب غرب پایتخت ادامه خواهد یافت و ازاین خط به عنوان طولانی ترین و پرترددترین خط متروی خاورمیانه نام برده شده است.
میرزایی ادامه داد: برهمین اساس پوشش منطقه ای این خط در محدوده منطقه ۴شهرداری تهران با جانمایی ۴ایستگاه مدنظر قرارگرفته شده است که دراین بین ایستگاه تقاطع بزرگراه صیادشیرازی و خیابان گیلان از اهمیت ویژه ای برخوردار است.
وی با بیان اینکه این ایستگاه براساس برآوردهای انجام شده دومین ایستگاه پرتقاضای خط۳ می باشد، افزود: دسترسی به محدوده های میدان هروی و پاسداران و بیمارستان گلستان نزاجا از طریق این ایستگاه صورت خواهد گرفت که ازاین رو توسعه و ساخت خط ۳مترو در منطقه۴شهرتهران، جایگاه ویژه ای برای شهروندان منطقه خواهد داشت.
معاون ترافیک و حمل و نقل منطقه ۴ تصریح کرد: در همین راستا معاونت حمل و نقل ترافیک منطقه۴، جهت بهبود و افزایش عملکرد سامانه حمل و نقل ریلی از یک سو و کاهش بار ترافیکی محدوده ایستگاهها و ارتقای سهولت دسترسی شهروندان از سوی دیگر، اقدامات ویژه ای را دستور کار قرار داده است.
میرزایی، برآورد نیازها و تقاضای سفر را ازجمله اقدامات منطقه در راستای توسعه خط۳مترو اعلام کرد و گفت: هدف از این اقدامات شناسایی بالقوه عوارض احتمالی ایجادشده در سطح محدوده و درنظرگرفتن راهکارها برای کاهش سفر با وسایل نقلیه شخصی و پوشش نیازهای این حوزه می باشد.
وی طراحی و ایجاد فیدر تغذیه کننده حمل و نقل همگانی را از دیگر فعالیتهای این حوزه عنوان کرد و افزود: به منظور کاهش عوارض ترافیکی محدوده ایستگاهها، معاونت حمل و نقل و ترافیک ضمن بررسی نیازهای شبکه حمل و نقل عمومی برای افزایش پوشش دسترسی به ایستگاههای مذکور، باتعریف مسیرهای جدید و اصلاح مسیرهای موجود، برنامه ریزی لازم برای سهولت دسترسی به خط ۳مترو در قالب ایجاد پایانه و اصلاح خطوط تاکسیرانی در محدوده را دردستور کار قرار داده است.
میرزایی به ارائه تسهیلات مورد نیاز ترافیکی در این حوزه اشاره کرد و گفت: به منظورمدیریت تقاضای سفر در سطح منطقه و ارتقای دسترسی به ایستگاههای مختلف محدوده خط ۳، معاونت ترفیکی منطقه ضمن ارزیابی نیازهای پارکینگ هرایستگاه در حوزه نفوذ آن اقدام به تهیه طرح، برآورد و جانمایی نموده است.
همچنین مدیریت ترافیکی منطقه، اصلاح هندسی معابر بلافصل مجاور ایستگاهها را به طور جدی مدنظر قرار داده است و درخصوص طرحهای اصلاحی، بادرنظرگرفتن جزئیات مربوط به جانمائی مبلمان ترافیکی اهتمام ورزیده است.
پیمان ضیایی
مدیر روابط عمومی