- citypr.ir - https://www.citypr.ir -

۲ هزار شهروند عضو کانون های دیابت شمال تهران هستند

به منظور تشویق و ترغیب شهروندان به مشارکت جمعی در پیشگیری از بیماری دیابت و آموزش آن به دیگران بیش از ۲ هزار و ۴۰۰ شهروند به عضویت کانون های دیابت شمال تهران درآمدند.
به گزارش روابط عمومی شهرداری منطقه یک نرگس هادی زاده مدیر اداره سلامت این منطقه با اعلام خبر فوق اظهار داشت : به منظور ارتقای سطح فعالیتهای شهروندان در مدیریت شهری، تقویت و گسترش انگیزه‌های مشارکت‌جویی در میان شهروندان از طریق واگذاری مسئولیت، جلب مشارکت اقشار مختلف جامعه در مدد رسانی به مدیریت شهری و ارتقای فرهنگ سلامت در راستای پیشگیری و کنترل بیماری دیابت ۲۶ کانون دیابت در سراهای محلات شمال تهران تشکیل شده است.
وی گفت: فعالان کانون دیابت در محلات ۲۶ گانه شمال تهران در طول سال جاری در ارائه آموزش های لازم به شهروندان در خصوص نحوه پیشگیری از دیابت، برنامه ریزی به منظور ارائه خدمات آموزشی، فرهنگی، اجتماعی، ورزشی و درمانی به بیماران دیابتی، تشکیل بانک اطلاعاتی از مبتلایان دیابت محله، عضوگیری و ثبت نام از بیماران دیابتی درجهت مشارکت در فعالیت های کانون محله، غربالگری دیابت و… فعالیت های قابل توجهی داشته اند.
وی گفت : دبیران کانون های دیابت با آموزش و تشویق شهروندان به عضویت در کانون ها توانستند تعداد زیادی از شهروندان را در پیشگیری و کنترل دیابت مشارکت دهند که در همایش منطقه ای دیابت که روز یکشنبه ۲۵ آبان ماه با مشارکت مرکز بهداشت شمیرانات در مرکز علوم و ستارشناسی تهران برگزار شد از این فعالان تقدیر و تشکر شد.
این مقام مسئول به تشکیل حلقه آبی در پایان این همایش اشاره کرد و گفت: حاضرین در پایان همایش به صورت نمادین با بستن شال آبی حلقه آبی را که نماد بیماری دیابت است ، در محوطه باز مرکز علوم و ستاره شناسی تهران تشکیل دادند.
وی گفت: در روز جمعه ۳۰ آبان ماه نیز با مشارکت انجمن دیابت غرفه غربالگری از ساعت ۹ تا ۱۱ صبح در بوستان قیطریه با هدف چکاپ سلامتی مراجعین بر پا و با حضور شهروندان حلقه آبی تشکیل می شود.