- citypr.ir - https://www.citypr.ir -

تغییر رفتار شهروندان در گرو نهادینه سازی مبانی آموزشی است

در اولین جلسه شورای آموزش های شهروندی سومین دوره از جشنواره مشکات منطقه ۱۰ علاوه بر معرفی این منطقه به عنوان معین اداره کل تشخیص وصول درآمد در محور اقتصاد خانواده و شهر، الزامات این جشنواره تبیین شد.

به گزارش روابط عمومی شهرداری منطقه ۱۰، در این جلسه که با حضور سید احمد علوی معاون توسعه و برنامه ریزی اداره کل آموزش های شهروندی، داود رهگوی معاون مالی و اداری اداره کل درآمد، حسین حکیمی معاون نوسازی اداره کل درآمد، رضا گودرزی مدیر روابط عمومی و مسئول دبیرخانه مشکات اداره کل درآمد، سید جواد حسینی معاون امور اجتماعی و فرهنگی منطقه و جمعی از مدیران در سالن جلسات مجموعه فرهنگی و هنری شهید حبیب غنی پور برگزار شد. سید احمد علوی معاون توسعه و برنامه ریزی اداره کل آموزش های شهروندی ضمن تشریح سیاست هاو برنامه های اجرای مرحله سوم جشنواره مشکات، با اشاره به ضرورت نگاه و توجه ویژه به معضلات شهر گفت: اهمیت بحث آموزش این است که اگر بخواهیم بهتر و راحت زندگی کنیم باید شهروندان را نسبت به این مسائل حساس کنیم و جشنواره مشکات فرایند آموزشی است که دغدغه های شهری را به شهروندان منتقل می کند.

وی افزود: این جشنواره در ۶ محور محیط زیست شهری، حمل و نقل و ترافیک، ایمنی شهری، سیما و هویت شهری، حقوق و تکالیف شهروندی، اقتصاد خانواده و شهر برای ۳ گروه سنی کودکان با موضوعیت نقاشی و خاطره نویسی، نوجوانان با موضوعات کاریکاتور، عکاسی و داستان کوتاه و بزرگسالان با موضوعات عکاسی، تصویر برداری، کاریکاتور، پوستر ایده خلاقانه برگزار خواهد شد.

سید جواد حسینی معاون امور اجتماعی و فرهنگی منطقه با اشاره به اهمیت اجرای این جشنوراه در ترویج و نهادینه سازی آموزش و تغیر رفتار شهروندان گفت: آموزش یک فرایند است و هدف نیست و از طریق آموزش به اهداف می رسیم و تغییر رفتار شهروندان در گرو نهادینه سازی مبانی آموزشی است.

وی هدف از اجرای این طرح را نیل به اهداف متعالی و آرامش و آسایش در شهر و ارتقا رضایتمندی شهروندان برشمرد و تصریح کرد: در قبال هر حقی، تکلیفی نیز وجود دارد و برای ایجاد حق آرامش و داشتن شهری با هویت همراه با آسمان آبی و زمین پاک و اجرای ۱۸ طرح راهبردی باید شهروندان نیز تکالیف خود را در شهر به درستی انجام دهند.

حسینی تصریح کرد: آنچه در منطقه ۱۰ در محور اقتصاد خانواده و شهر مطرح است ملموس بودن خدمات توسط شهروندان و آگاه سازی آنان از نحوه هزینه کرد عوارض شهری در توسعه فضاهای خدماتی و … با همکاری اداره کل تشخیص و وصول درآمد است و تحقق آن جلب مشارکت شهروندان و همراهی آنان را با مدیریت شهری در پی خواهد داشت.

در ادامه این جلسه ضمن تشریح نحوه استفاده از سامانه جشنواره مشکات و بحث و تبادل نظر راهکارهای لازم برای اجرای بهینه طرح ارائه شد.