تاریخ انتشار: 07 فوریه 2015 - اخبار

مدیر عامل سازمان زیباسازی و احیاء بافت شهرداری قم خبر داد: اجرای بیش از ۸ هزار متر مربع دیوار نگاری ...

پایگاه خبری روابط عمومی شهرداری ها -

مدیرعامل سازمان زیباسازی و احیاء بافت شهرداری قم از اجرای بیش از ۸ هزار متر مربع دیوار نگاری تصاویر شهدای انقلاب و دفاع مقدس و مراجع عظام در سطح شهر قم خبر داد.

اسماعیل فتحی با اشاره به لزوم حفظ و گسترش فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه و تاکید مجموعه شهرداری قم، ابراز کرد: در همین راستا برنامه های مدونی در سازمان زیباسازی در دستور کار قرار گرفته که طی آن، نمادهای ارزشی جامعه از جمله فرهنگ ایثار و شهادت هنرمندانه و به زیباترین وجه در دید عموم قرار می گیرد.

وی نصب تابلو های منقش به تصاویر شهیدان و گوشه ای از وصایای آنان در ورودی کوچه ها را از برنامه های در دست اقدام سازمان زیباسازی برشمرد و افزود: همچنین طراحی و نصب المان های فاخر یادبود شهدا و سرداران شهید استان همزمان با برگزاری یادواره ها بخش دیگری از اقدامات این سازمان است.

مدیرعامل سازمان زیباسازی و احیاء بافت شهرداری قم ادامه داد: بیش از ۸ هزار متر مربع دیوار نگاری از حدود ۸۰ تصویر مربوط به شهدای بزرگوار انقلاب و دفاع مقدس و دیگر مضامین ارزشی و بیش از ۶۰۰ قطعه بنر در همین زمینه در سطح شهر اجرا و نصب شده که تا سال ها زینت بخش معابر و دیدگان همشهریان و یادآور خاطرات دوران پرافتخار پیروزی انقلاب و هشت سال دفاع مقدس خواهد بود.

وی دیوارنگاری تصاویر مراجع و علما عظام گذشته و همچنین اجرای کتیبه صلوات خاصه حضرت زهرا(س) در بستر رودخانه- صحن جوادالائمه(ع) حرم مطهر- را در ایام فاطمیه(س) سال گذشته، بخش دیگری از اقدامات سازمان برشمرد و گفت: هنرمندانی که عهده دار دیوار نگاری هستند، بعضا از اساتید و نخبگان دانشگاهی هستند و در اجرای طرح های فوق، هیچگاه بدون وضو دست به قلم نمی برند.

MHAlizadeh@qom.ir محمدحسین علیزاده
۱۳۹۳/۱۱/۱۸
اداره کل روابط عمومی و بین الملل شهرداری قم

چاپ چاپ