در آستانه سی و ششمین فجر انقلاب؛ قدمگاه انقلاب برای جشن بزرگ انقلاب آماده شد
تاریخ انتشار: 09 فوریه 2015 - اخبار, اخبار شهرداری ها, اختصاصی

در آستانه سی و ششمین فجر انقلاب؛ قدمگاه انقلاب برای جشن بزرگ انقلاب آماده شد...

پایگاه خبری روابط عمومی شهرداری ها -

در آستانه سی و ششمین فجر انقلاب؛
قدمگاه انقلاب برای جشن بزرگ انقلاب آماده شد
شهردار منطقه ۹ تهران از آماده سازی میدان آزادی و معابر اصلی راهپیمایی برای جشن بزرگ ملی و سالروز پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی خبر داد و گفت: در آستانه حماسه بزرگ ملت ایران ، میزبان اصلی راهپیمایی یوم ا… ۲۲ بهمن آماده جشن ملی و حضور خیل عظیم مردم شهیدپرور و دلاور ایران شده است.
به گزارش روابط عمومی شهرداری منطقه ۹ ، سیدعلیرضا حسینی با اشاره به آماده سازی معابر سطح منطقه و بکارگیری تمهیدات ویژه به مانند هرسال در راستای برگزاری باشکوه مراسم یوم ا… ۲۲ بهمن گفت: در حال حاضر میدان آزادی به عنوان سمبل آزادی ایرانیان برای این روز ملی آماده شده است.
وی افزود: تمامی اقدامات لازم جهت برپایی هرچه باشکوه تر این ایام انجام شده و نصب پرچم های مقدس جمهوری اسلامی ایران در سراسر خیابان های آزادی، استادمعین، بزرگراه آیت ا… سعیدی و جناح نیز صورت گرفته است.
شهردار منطقه ۹ ادامه داد: در میدان آزادی نیز تدابیر ویژه ای جهت میزبانی از مردم همیشه در صحنه صورت گرفته و اقداماتی نظیر نصب داربست و رنگ آمیزی آن ، آذین بندی تپه های اطراف ، نصب بیش از ۷۵ عدد طاق نصرت به متراژ حدود ۶۰ هزار متر در مسیرهای منتهی به میدان و آذین بندی آن ، آماده سازی جایگاه سخنرانی در قالب گل آرایی و آذین بندی و آماده سازی محل های اقامه نماز جماعت بتدریج اجرایی می شود.
وی با اشاره به آذین بندی سطح محدوده و مسیر اصلی راهپیمایی برای ایام ا… دهه فجر گفت: آذین بندی با ریسه های پرچمی و الوان به متراژ حدود ۶ هزار متر طول و ریسه های نوری به متراژ ۹ هزار متر طول در ساختمانهای متعلق به شهرداری ، میدان آزادی و میادین بوتان و استاد معین نیز انجام شد.
حسینی اضافه کرد: در این مدت به میزان ۱۳۰۰ مترمربع بنر بر روی سازه های پرتابل و عرشه پل در سطح محدوده با مضامین گرامیداشت ایام ا… دهه فجر اکران شد.
وی در خصوص آماده سازی مسیر اصلی راهپیمایی یوم ا… ۲۲ بهمن نیز گفت: لکه گیری آسفالت ، پیاده روسازی و رفع نواقص موجود ، بتن ریزی و اصلاح جداول ، نصب تجهیزات نوین ترافیکی در ورودی زیرگذر شرقی میدان آزادی ، خط کشی میدان آزادی پس از اتمام عملیات تراش و روکش آسفالت ، نصب چراغ چشمک زن راهنمایی در ضلع شمال میدان فتح ، تکمیل نصب نرده های سامانه دو اتوبوس های تندرو و … از جمله اقداماتی است که این شهرداری اجرایی کرده تا خللی در مسیر تردد راهپیمایان به وجود نیاید.
شهردار منطقه ۹ اذعان داشت: دهه فجر انقلاب اسلامی بهترین فرصت برای شناخت ابعاد آرمانهای انقلاب و شهدا است و بر همین اساس و همزمان با دهه مبارک فجر ، این شهرداری برگزاری ۸۰ عنوان برنامه مختلف فرهنگی ، اجتماعی ، هنری ، ورزشی و … در سطح محدوده را در دستور کار قرار داد.
وی همچنین به ۳۶ غرفه ای که در مسیر اصلی راهپیمایی ۲۲ بهمن برپا می شود اشاره کرد و گفت: غرفه های غنچه های انقلاب ، جنگ نرم ، آثار و برکات انقلاب ایران در آمریکا ، جهاد فرهنگی و هویت ملی و انقلابی ، دقایقی با قرآن و نهج البلاغه ، آشنایی با عرفان های نوظهور ، نماز ، آشنایی کودکان با مکارم اخلاقی پیامبر و حجاب و عفاف ، ستاد سازمان های مردم نهاد ، سراهای محله ، خانه شهریاران جوان ، حوزه مقاومت بسیج ، امور بانوان و غرفه های بازیافت ، ساماندهی ، فضای سبز ، زیباسازی ، محیط زیست ، خدمات شهری و مسیلها ، سامانه ۱۸۸۸ و ۱۳۷ نیز در مسیر راهپیمایی به مانند هرسال به راهپیمایان در خصوص مباحث شهری اطلاع رسانی می کنند و خدمات می دهند.
شهردار منطقه ۹ با بیان اینکه غرفه های سلامت محور و ورزش نیز در روز ۲۲ بهمن به میان مردم می آید ، اظهار داشت: غرفه های مشاوره پزشکی و تست قند و فشار خون با حضور کارشناسان پزشکی به مردم خدمات ارائه می دهد و در کنار این نیز راهپیمایان می توانند از فضای ورزشی و شور و نشاط مسیر راهپیمایی با استقرار غرف ورزشی استفاده کنند.
حسینی خاطرنشان کرد: مردم در غرف مختلف روز راهپیمایی ۲۲ بهمن می توانند با اهداف کمپین آسمان آبی و زمین پاک آشنا شوند و همکاری و همیاری مردم می تواند کیفیت زندگی شهروندی را ارتقا ببخشد.
وی تصریح کرد: اجرای برنامه های محتوایی در غرف احداثی مبتنی بر اهداف ۱۸ گانه با ۳ محور (سبک زندگی اسلامی – ایرانی ، هویت و مدیریت تغییرات فرهنگی) در دستور کار قرار گرفته است.
شهردار منطقه ۹ ادامه داد: اجرای برنامه میدانی و ایستگاه صلواتی در اماکن و مسیرهای پر تردد ، برپایی نماز جماعت ظهر و عصر در ظهر روز ۲۲ بهمن در نقاط مختلف سطح منطقه ، تکریم پیشکسوتان انقلاب و خاطره گویی نسل انقلاب و انتقال آن به مردم به ویژه نسل سوم و چهارم ، اجرای بانگ تکبیر و رژه موتورسواران و… از جمله برنامه هایی است که در روزهای آتی برگزار می شود.
وی ابراز امیدواری کرد: به عنوان میزبان اصلی راهپیمایی روز ۲۲ بهمن ، لحظات خوشی برای شهروندان فراهم می کنیم تا یادآور خاطرات شیرین پیروزی انقلاب اسلامی سال ۵۷ باشد و آحاد جامعه بیش از پیش با هویت دینی و انقلابی خود و مباحث شهری آشنا شوند.

چاپ چاپ