با تلاش‌های شهرداری قم صورت گرفت؛ ترخیص واگن‌های مونوریل قم از گمرک
تاریخ انتشار: 10 فوریه 2015 - اخبار, اخبار شهرداری ها

با تلاش‌های شهرداری قم صورت گرفت؛ ترخیص واگن‌های مونوریل قم از گمرک...

پایگاه خبری روابط عمومی شهرداری ها -

مدیر عامل سازمان قطار شهری قم از ترخیص واگن‌های مونوریل قم از گمرک خبر داد.

علی اکبر مجد حکمت با اعلام این خبر افزود: با هماهنگی‌های صورت گرفته توسط شهرداری قم مشکل تامین نقدینگی ترخیص واگن‌های مونوریل رفع شد و واگن‌های مونوریل از گمرک ترخیص و عملیات آماده‌سازی آنها جهت ورود به ناوگان مونوریل آغاز خواهد شد.

وی توجه ویژه شهرداری قم به بهره‌برداری از پروژه‌های قطار شهری و رفع موانع آن را یادآور شد و گفت: اقدامات لازم برای تأمین اعتبار و ترخیص واگن‌های مونوریل از گمرک انجام شده است و سازمان قطار شهری شهرداری قم نهایت تلاش خود را انجام می‌دهد تا بتواند هر چه سریع‌تر فاز اول مونوریل شهر قم را به بهره‌برداری برساند.

حکمت ادامه داد: محموله‌های بعدی واگن‌ها و تجهیزات مونوریل و مترو قم نیز به مرور وارد گمرک خواهند شد که امید داریم با تعامل و وصول به موقع اعتبارات قانونی و مصوب پروژه‌های قطار شهری قم، وقفه و خللی در روند ترخیص و ورود واگن ها ایجاد نشود.

مدیر عامل سازمان قطار شهری قم اضافه کرد: در شهر قم بر خلاف دیگر کلان‌شهرهای کشور که فقط یک پروژه مترو دارند؛ ۲ پروژه قطار شهری شامل مونوریل و مترو به صورت همزمان در حال انجام است که این امر توجه بیشتر مسئولین در تخصیص اعتبارات به ویژه در بخش دولتی را طلب می‌کند.

mrchitsaz@qom.ir محمدرضا چیت‌ساز
۱۳۹۳/۱۱/۲۱
اداره کل روابط عمومی و بین‌الملل شهرداری قم

چاپ چاپ