- citypr.ir - https://www.citypr.ir -

اجرای طرح غربالگری رایگان سرطان در خانه‌های سلامت منطقه ۱۰ تهران

شهردار منطقه ۱۰ از اجرای طرح غربالگری رایگان سرطان در خانه های سلامت منطقه ۱۰ از ۱۸ بهمن تا ۱۸ اسفند خبر داد.

به گزارش روابط عمومی شهرداری منطقه ۱۰، فرامرز عظیمی شهردار منطقه با اعلام این خبر گفت: با هدف آگاهی شهروندان از وضعیت جسمانی خود و به منظور پیشگیری از سرطان، طرح معاینات غربالگری سرطان به صورت رایگان در خانه های سلامت منطقه انجام می شود.

وی با بیان این که بسیاری از سرطان‌ها قابل پیشگیری هستند و غربالگری، در کاهش میزان مرگ و میر نقش به سزایی دارد افزود: سرطان می‌تواند زندگی هر فردی در هر سنی را تحت تاثیر قرار دهد و برای مبتلایان به این بیماری و خانواده آن‌ها مشکلات و چالش‌های عاطفی و مالی و… ایجاد کند و بر همین اساس افزایش آگاهی مردم در خصوص انجام تست‌های غربالگری به منظور تشخیص زودرس سرطان از اقدامات مهم و موثر در این طرح است.

عظیمی یادآور شد: این طرح ویژه تمامی افراد شهروند بالای ۲۰سال منطقه ۱۰ است و به مدت یک ماه از ۱۸ بهمن ماه تا ۱۸ اسفند ماه ادامه دارد.

به گفته وی، اطلاع رسانی‌های محیطی از طریق نصب بنرهای تبلیغاتی در سطح منطقه انجام شده و شهروندان برای شرکت در این طرح رایگان غربالگری می‌توانند با مراجعه به نزدیکترین خانه سلامت محل سکونت خود و با ارائه دفترچه بیمه و یا کارت ملی خود از خدمات این طرح بهره مند شود